arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

احتمال وقوع انقلابي بزرگ در يونان

شمار فزاینده ای از کارشناسان و سیاستمداران مشکلات وخیم و بی سابقه آمده برای یونان را معضلی بزرگ می دانند که نقطه آغاز نابودی کامل دموکراسی تلقی می شود که ممکن است به انقلابی بزرگ در این کشور بینجامد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمار فزاینده ای از کارشناسان و سیاستمداران مشکلات وخیم و بی سابقه آمده برای یونان را معضلی بزرگ می دانند که نقطه آغاز نابودی کامل دموکراسی تلقی می شود که ممکن است به انقلابی بزرگ در این کشور بینجامد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی حزب ضد صهیونیستی فرانسه، از نظر شماری از نمایندگان پارلمان اروپا، انقلاب مردم یونان آغاز شده است.
میشل فاراژ از حزب استقلال انگلیس و نماینده پارلمان اروپا عقیده دارد که علائم زیادی از قیام قریب الوقوع مردم یونان حکایت دارد. مهد تاریخی اروپا در حال حاضر به علت وضع آشفته بی سابقه اش در هرج و مرج فرو رفته است.

در ماه فوریه دوهزار و دوازده ، هنگام بررسی برنامه نجات اروپایی در پارلمان این کشور هشتاد هزار نفر در برابر پارلمان تجمع کرده بودند و می کوشیدند آن را به تصرف خود در آورند. پس از آن صحنه های جنگ داخلی در خیابانهای آتن رخ داد و چندین ساختمان بزرگ به آتش کشیده شد. اعتراضها فقط در آتن رخ نداد بلکه در همه شهرهای بزرگ کشور اعتراضهای مشابه مشاهده شد. پلیس و مقامات یونان متوجه شدند که ملت یونان ناامید شده اند و جامعه در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. قبل از رای گیری نخست وزیر یونان گفته بود که در کشورهای دموکراتیک ، خشونت و تخریب جایگاهی ندارد. این جمله به طور ضمنی تداعی کننده این مسئله است که کشور یونان دموکراتیک است درحالی که نخست وزیر این کشور فردی منتخت نبوده است.
میشل فاراژ نماینده پالمان اروپایی گفت:« این چه کشور دموکراتیکی است؟ نخست وزیر آن حتی به طور دموکراتیک انتخاب نشده است. شما او را تعیین کرده اید . یونان درحال حاضر دیگر کشوری دموکراتیک نیست بلکه گروه سه جانبه(اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی، بانک مرکزی اروپا) آن را هدایت می کنند. مدام اروپاییها به مردم یونان تحمیل می کنند چه کاری باید بکنند و چه کاری نباید بکنند.خشونت و تخریب ها ، نتیجه مستقیم آن است زیرا حقوق دموکراتیک مردم حذف شده است و آنان در این وضع چه می توانند بکنند؟»

این نماینده تصریح کرد که دموکراسی از کشوری سلب شده که خود آن را ابداع کرده است. به همین علت ملت چاره ای جز اعتراض خیابانی برای ابراز ناخرسندی ندارد.
خشم مردم همچنین به علت کاهش قدرت خرید مردم و افت سطح زندگی زنده است.

شمار بی خانمانهای یونانی به طور فزاینده ای رو به افزایش است. به رغم همه این وقایع سیاستمداران یونانی همچنان به برنامه های ریاضتی رای می دهند که به گفته آنان موجب نجات اقتصاد کشورشان می شود بدون آنکه تصور کنند ممکن است قیام مردم یونان به انقلاب تبدیل شود.

بسیاری از مالکان خانه در یونان در حال حاضر آنقدر از ناامنی در هراسند که به خرید سلاحهای جنگی نظیر کلاشنیکف روی آورده اند زیرا می ترسند در آینده مجبور شوند خودشان از اموالشان دفاع کنند.

کارشناسان عقیده دارند که اتحادیه اروپا درحال حاضر در حال نابود کردن دموکراسی در سراسر اروپا است. این فرایندتخریب توطئه نخبگان سیاسی اروپایی است.

نگرانی سیاسی و اجتماعی در کل جامعه یونان مشهود است. بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول این نگرانی ها را مد نظر قرار نمی دهند و مشکل یونان را مشکلی صرفا مالی می پندارند.
نظرات بینندگان