arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۸۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

آغاز دور جدید برخورد با بدپوششی در پایتخت/ جزئیات جدید طرح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس تهران از آغاز دور جدید برخورد با بدپوششان، مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش در پایتخت خبر داد و گفت: برخورد با بد پوششی در دو بخش تولید کنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که یکی از مهمترین شاخص های طرح امنیت محله محور در پایتخت است در سال گذشته با قدرت اجرا شد. اجرای این طرح منجر به دستگیری تعداد زیادی از مخلان نظم و امنیت عمومی شد. خوشبختانه با اقدامات موثر پلیس تعداد اراذل و اوباش سطح یک نسبت به گذشته کمتر شد.

وی ادامه داد: اراذل و اوباش سطح سه و نوچه های آنها برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند که با این افراد برخورد جدیشد که دور جدید اجرای این طرح نیز اجرا و برخورد لازم با این افراد انجام می شود.

رئیس پلیس تهران با هشدار به اراذل و اوباش و مخلان نظم افزود: به نفع این افراد است که رفتار خود را اصلاح کرده و دست از اعمال خلافکارانه بردارند در غیر اینصورت با برخورد شدید پلیس مواجه می شوند.

ساجدی نیا با اعلام اینکه برخورد با مزاحمان نوامیس یکی از دغدغه های اصلی پایتخت نشینان است و برخورد با اینگونه افراد بارها از سوی شهروندان درخواست شده است، تاکید کرد: قانون و مردم از پلیس انتظار دارند با بی نظمی های اجتماعی و هنجار شکنی تعداد قلیلی که بدون توجه به ارزش ها و بنیان فرهنگی جامعه اقدام به این کار می کنند برخورد شود.

به گفته وی، رویکرد طرح برخورد با مزاحمان نوامیس پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از رشد ناهنجاریهای اجماعی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان است.

فرمانده انتظامی تهران برخورد با بدحجابی، بدپوششی و مانکنهای لباس های مبتذل را از دیگر طرح های مورد درخواست مردم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از چند سال گذشته در سطح شهر آغاز شده است و دور جدید اجرای آن نیز بنا به خواست مردم انجام می شود.

ساجدی نیا تاکید کرد: برخورد با بد پوششی در دو مبحث تولید کنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان انجام می شود به طوری که همزمان با اغاز طرح تمامی مراکز تولیدی و توزیعی لباس در شهر تهران شناسایی شده و هشدارهای لازم به آنها داده شد. در صورت توجه نکردن به این هشدارها مراکز متخلف پلمب خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد دیگر اجرای این طرح شامل استقرار گشت های ثابت خودرویی امنیت اخلاقی در میادین، مجتمع های تجاری و خیابانها و گشت های موتور سوار انتظامی و راهنمایی در بزرگراههای شهر تهران است. این گشت ها با افرادی که وضعیت پوشش نامناسب دارند و از مصادیق بدپوششی هستند برخورد می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ر.ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
3
28
یه جوری میگه اغاز انگار پایان هم داشته!!!
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
1
44
لطفا یه همچین طرحی را برای مبارزه با توزیع گسترده مواد مخدر به صورت علنی، تدارک ببینید.
شیر فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
2
22
دو بخش تولید کنندگان ، واردکنندگان و مصرف کنندگان لطفا بشمارید چند بخش میشن یا سه تاست یا من سواد ندارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
15
4
ابتدا باید تعریف مشخصی از «مصادیق بدپوششی» ارائه شود. در صورت موفقیت در این امر، برای اثبات درستی تعریف صورت گرفته، پیشنهاد میکنم:
1- این «مصادیق بدپوششی» برای تعدادی از پرسنل ناجا آموزش داده شود (مثلاً 100 نفر نمونه)
2- 50 نفر با پوشش مختلف معمول در جامعه بصورت تصادفی انتخاب شود.
3- اگر حداقل 50% (50 نفر) از این 100 نفر در تعیین «مصادیق بدپوششی» دقیقاً افراد مشخصی را انتخاب کردند، من هم موافق چنین طرحی هستم!
دكتر سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
1
40
من چند روز پيش در ميدان وليعصر ساعت 1 ظهر شاهد يك كيف قاپي وحشيانه از يك خانم جوان بودم كه پوشش مناسبي هم داشت!
جالبست كه كمي انطرف تر گشت امنيت اخلاقي ايستاده بود وهيچ اقدامي نكرد!
مي خواستم بگويم كاش در كنار اين همه گشت ثابت وسواره وايستاده وموتور سوار و...براي اخطار به پوشش بانوان و...كمي هم به فكر امنيت بانوان وساير اقشار مردم در شهر بودند.
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
2
25
مبارکه.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


بازم منتشر نکن
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
3
36
به جای این مسائل پیش پا افتاده برید جواب دندان شکن به این اماراتی ها بدید که اینطوری به ملت ایران بد دهنی می کنن و کسی هم جواب محمکمی بهشون نمیده !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
39
4
با سلام خدمت سردار ساجدی.


کار شما کاملا درست است ولی باید در همه جا جلو بدپوشی و از دست رفتن ارزشها و بنیان فرهنگی را گرفت . در منطقه آزاد کیش (کارکنان دولت را نیز با هزینه رفاهی به کیش میبرند) تبلیغ دیدن پارک دولفینها انجام ، ولی برنامه های دیگر آن تبلیغ نمیشود بنابراین پس از پرداخت وجه بلیط به مسئول هتل (جهت اخذ تخفیف) متوجه بلیطی بنام پرشین شو ضمیمه بلیط پارک دولفینها میشوید. که فکر میکنید همین برنامه هایی که در سیما بمناسبت اعیاد نمایش میدهند باشد. سرتان را درد نیاورم. پس از بازدید از باغ پرندگان که دائم هم تذکر میدادند عکس نگیرید( خودشان از بازدید کنندگان عکس میگرفتند ودر آخر کار به مبلغ 12000 تومان به مردم میفروختند) و نمایش دولفینها. توسط پرسنل به سالن به اصطلاح خودشان پرشین شو هدایت میشوید(راه ورودی به مجتمع مذکور را بنحوی درست کرده اند که خود جاده مردم را هدایت میکند و راه خروج اصلی پس از سالن پرشین شو میباشد). و در اینجا مسئول برنامه زن و مرد را که بصورت مختلط و بعضا بد حجاب نشسته اند ، تحریک به دست زدن و آموزش نحوه آن نموده بنحوی که دستها را کاملا بالای سر گرفته و به چپ و راست خم شوند (مانند شوهای خارجی) و مرتب تذکر میدهد که چرا دست نمیزنید.و من یادتان میدهم چگونه باید دست بزنید . سپس آهنگهای زمان طاغوت را بنحوی که قسمتی آز انرا مردم باید بخوانند اجرا میکنند و تبلیغ میکنند که ساخت این مجموعه و برنامه ها مرهون زحمات آقای مهندس ... است و..... ( این دست آورد آقای ... بانی پارک مذکور میباشد) . آنوقت انتظار دارید مردم وقتی به تهران برگشتند حجاب را رعایت کنند و خواهان همان برنامه های مبتذل نباشند.(البته بنده بعنوان دستشویی بیرون آمدم ولی موارد را از بقیه شنیدم).
با تشکر.
نظرات بینندگان