arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

آیت الله صافی گلپایگانی: مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام، انقلاب و مردم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این که مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است، خطاب به وی گفت: این که انسان این طور تربیت شده باشد که برای احقاق حق مردم اظهار وجود کند، خیلی افتخار است و باید هم همین طور باشد و خداوند شما را همیشه در این مسیر قرار دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه در قم، عصر پنج شنبه در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: بیشتر برنامه هایی که از سوی ستاد بزرگداشت شهید مطهری انجام می شود، از این نظر اهمیت دارد که دیگران آن ها را مورد تأمل قرار دادهٰ درس بگیرند و در راه دین و معنویت و اخلاق تقویت شوند.

*مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است 


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع سیاسی علی مطهری که در این دیدار حضور داشتٰ، خطاب به وی گفت: سخنان و مواضع شما، شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اضافه کرد: افتخاری بیش از این نیست که آدم مستقل بوده و برای مردم باشد و هر کجا لازم دید برای مردم حرف بزند؛ امیرالمؤمنین نیز در این باره می فرمایند بسیاری افراد هستند که عبادت های فراوان انجام می دهند، ولی این که در یک مواقعی که هیچ کس حرف نمی زند حرف بزند، در جایی که باید حق گفته شود و کسی نمی تواند حق را بگوید کسی حق را بگوید، چنین اشخاصی در پیش خدا ارزش زیادی دارند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: این که انسان این طور تربیت شده باشد که برای احقاق حق مردم اظهار وجود کند، خیلی افتخار است و باید هم همین طور باشد و خداوند شما را همیشه در این مسیر قرار دهد.

*وابستگان شهید مطهری در خط حضرت زهرا(س) و عمل به دستورات قرآن هستند

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: التزام این شهید به دستورات دینی در خانواده ایشان هم ظاهر شده است و آن ها هویت خانوادگی خودشان را حفظ کرده اند.

ایشان افزود: وابستگان به شهید مطهری در خط حضرت زهرا(س) و عمل به دستورات قرآن هستند و ایشان هم همین را می خواستند.

*توصیه به اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های ستاد بزرگداشت مقام شهید مرتضی مطهری نیز گفت: تمسک به اهل بیت(ع)، عشق به ترویج مکتب اهل بیت(ع)، مبارزه با انحرافات، ارتباط با علم و معرفت حقیقی و حرکت در آن مسیر، در زندگی شهید مطهری وجود دارد و باید همین موارد در بزرگداشت ایشان برجسته شود.

وی افزود: نقطه مهم دیگری که انسان بتواند از زندگی شهید مطهری بیان کند این است که این شخصیت می خواست تا هویت دینی ما باقی بماند. حال آن که امروزه حرکت در جهت ترویج این تفکر بسیار کم است زیرا حرکت در مقابل این حرکت و تقویت حرکت های ضد دینی با جدیت بیشتری در حال دنبال شدن است و این می طلبد که حرکت در مسیری که شهید مطهری حرکت کرد بیشتر دنبال شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شهادت شهید مطهری نیز برای این بود که ایشان می خواست مردم را از ضلالت های فکری و عقیدتی نجات دهند و به این منظور فعالیت خود را در دانشگاه ها و مراکز علمی تقویت کردند.

وی با بیان این که شهید مطهری خصوصیت های خاصی داشتند، گفت: بنده رابطه زیادی با این شهید داشتم و حتی با هم در بعضی از مباحث علمی مباحثه می کردیم؛ و به این نکته رسیدیم که ایشان همیشه دغدغه داشت که دین در این مملکت ضعیف نشود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری گفت: در بزرگداشت شهید مطهری باید روی این موضوعات بیشتر کار کرد تا ربط ایشان به معارف دینی و معارف اهل بیت(ع) و علاقه ایشان به حفظ شعائر دینی را نشان دهیم.

وی افزود: در برنامه های بزرگداشت شهید مطهری باید رنگ و بوی دین بیش از هر چیز دیگری باشد و بیان شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اضافه کرد: باید شهید مطهری به گونه ای مطلوب معرفی و زوایای مختلف زندگی ایشان تبیین و تبلیغ شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مواضع شهید مطهری در دفاع از دین بسیار مثال زدنی بود و همیشه در مقابل انحرافات دینی می ایستاد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sunrise
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
2
6
انتخاب

تبلیغ کاندید میکنی ؟!!

حالت خوبه دیگه ؟

منتشرم نکردی نکردی گفتم که بدونی.
توانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
5
10
باید هرطور شده سعی کنیم تا علی مطهری نماینده اول تهران شود .
نظرات بینندگان