arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

قسمت بیست و نهم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سلام دو هفته ای که گذشت کلی خبر داشتیم ، از انتقال آب باران به ایستگاه مترو و تبدیل آن زیر دریایی شهری ، حضور دکتر در مجمع تشخیص ، اعلام تلویحی حضور وزیر مهر در انتخابات ریاست جمهوری ، حضور یک دیپلمات کشورمان در استخر مختلط در کشور برزیل ، افزایش قیمت های ضربتی و حکم جدید جناب ملک زاده ، تا لطیفه گویی اماراتی ها در خصوص تمامیت ارضی کشورمان و بسیاری دیگر از اتفاقاتی بود که شاید اگر به دقت در آن می نگریستیم این روزمرگی و غم های هر روزه ی ما را به خنده می انداخت ، در  حالی که له له بودیم . خورد می شدیم به سبک آقای همساده و از خنده ریسه می رفتیم . 




شیرین ترین ها : 


1- مدیریت شهری پایتخت

این مدیریت پایتخت هم از اون اتفاقاتی است که پره از سیاسی بازی و سیاسی کاری . یاد مبارک هست که در دوران دولت خاتمی شهردار تهران ، که حالا خودش دولت دارد ، از جناب رییس جمهور انتقادات جدی می کرد و گفته بود که پول بدهید ، امکانات بدهید ، اختیارات بدهید تا شهر را اداره کنم . حالا هم شهرداری همین را می گوید ، پول بدهید ، مترو را چنان و چنین می کنیم . خوب معلوم شد که اشکال همون اشکاله و دردم همون درد و فقط مدیر عوض شده . بله مشکل پایتخت اینه که یه دوره ایه که هرکس شهردارش میشه ، احتمال رییس جمهور شدنش هم زیاد میشه ، البته این ربطی به دکتر نداره ها ، از زمان آقای کرباسچی همین بوده . 

البته این موارد موضوع بحث ما نیست ، ما یه بحثی داریم به شهرداری پایتخت و اونم اینکه برادران ، کارکردن زیاد همچین دردی دوا نمی کنه ، مهم اینه که اولش فکر بکنیم تا مشکلات رو از قبل پیش بینی کنیم ، نه اینکه همش بحران ها رو مدیریت کنیم . اینا رو عرض می کنیم که نشه جریان این دور برگردانها که از لاین سبقت ، خودرو ها رو به لاین سبقت طرف مقابل می بره و غیر از کلی ایجاد خطر ، ترافیک های خنده دار جهان سومی در لاین سبقت هم ایجاد می کنه ! 

خوب عزیزان اینهمه پارسال جدول درست کردید تا در ایام برف و باران ، آب ها به جوی ها منتقل بشه ، چه شد ؟ البته مدیریت بحران شما در لحظه ورود آب به داخل ایستگاه مترو عالی بود ، اما عرض کردیم ، کافی نیست . 

و یه پیشنهاد ، حالا که کار  تو شده ، ساخت مترو ، اونم زود ، تند ، سریع . یه لطفی بفرمایید مانند هواپیما که در لحظه خطر از بالای سر مسافران ماسک هوا میده پایین ، شما هم برای اینکه لااقل میشه این اتفاق رو پیش بینی کرد ، در لحظه بروز این اتفاق ، جلیقه های نجات رو بصورت فله ( به دلیل ازدحام مسافران مترو ) از بالای سر این عزیزان پایین بندازید ، با اینکار چند تا کارم انجام میشه ، اولاً توریست مترو ایجاد می کنیم که در ایام خاص کلی درآمد زایی داره و شاید در برخی موارد درآمد این کار ، این ساخت و سازهای قارچ گونه تهران رو کمتر بکنه ، ثانیاً کلی سوژه خنده برای مردم درست میشه ، ثالثاً کلی شغل درست میشه ، تیوب فروش ، نجات غریق مترو ، آب مترو کش . رابعاً میشه کلی درگیری سیاسی درست کرد و کم کاری های دولت و شهرداری رو بصورت کارشناسی گردن همدیگه انداخت و با اینکار کلی کارشناس متخصص تربیت و در برخی موارد صادر هم کرد. 


2- دکتر احمدی نژاد

بعد از کلی کلنجار و لجبازی بالاخره جناب دکتر یا همان 1>3 ، بقول دوست شفیق و رفیق قدیمشان ، همسر خانم رجبی ، جناب الهام قصد کردند ساعاتی بیکار شوند و به مجمع بروند . اینکه جناب الهام این حرف رو فرمودند ، سابقه تاریخی داره . توجه بفرمایید : 

الف ) جناب جوانفکر برنامه‌های فشرده رئیس جمهور را دلیل عدم حضور در جلسات مجمع ذکر فرموده بودند. پس حضور ایشون نشون میده دیگه برنامه هاشون فشرده نیست.

ب ) جناب الهام فرموده بودند جناب اقای رییس مجمع چون خوب اداره نمی کنن جلسات را ، دکتر هم نمی روند. پس معلوم شد جناب رییس جدیداً خوب اداره می کنن.

ج ) آقای رضایی هم گفته بودند ، یه صحبتهایی بین ما و دولت شده ، که با شروع دور جدید مجمع حضور دکتر پر رنگ تر می شود . پس معلوم شد جناب رضایی تو صحبتهاشون به نکات خوبی اشاره کردن .

کلی از وقت کشور صرف این شده که چرا ایشان به مجمع نمی رود و حالا همش تموم شد رفت ، دیدید چه با حال بود ؟

خدا رو شکر یکی از اهم مشکلات کشور هم رفع شد و دکتر به مجمع رفت و باقی بقایتان و چه و چرا و کی و کجاش به ما چه ! 

3- جناب نیکزاد 

وزیر محترم راه و شهرسازی ، وقتی ازشون در مورد انتخابات سال آینده و احتمال حضورشون پرسیدن ، نه رد کردن و نه قبول . معمولاً در عالم سیاست ، بزرگوارانی که نه رد می کنند و نه قبول ، معمولاً با درخواستهای مکرر و از اینجور تبلیغات می پذیرند و به عرصه می آیند و دیگر هیچ ! 

به هر حال جناب نیکزاد قرار است پرونده مسكن مهر را در دولت دهم و در سال 92 به پايان برسانند ، خوب قبول بفرمایید در حوزه تخصصی ایشان دیگر کاری نمی ماند و برای اینکه مردم از تخصص ایشان بی بهره نمانند ، خوب بهترین گزینه همین است که رییس دولت بشوند و با این کار هم روی مسکن مهری که ساخته اند سوارند و کسی نمی تونه این افتخار رو بنام خودش ثبت کنه و هم با خلاقیت دوستان دیگر کلی پروژه مهر دیگه ایجاد و اجرا کنند و کلی مردم رو صاحب مهر کنند.

این مهر خیلی خوبه ، هم ایجاد شغل می کنه ، هم سرکار میزاره ، هم کلی میشه باهاش بادکنک هوا کرد و پز داد ، ایول ما هستیم صفر تا صدشو !


جسور ترین ها : 


1- دیپلمات ایران در برزیل 

آقای دیپلمات تشریف برده بودند استخر مختلط ، این یه مشکل ، بعد چند تا مشکل دیگه که بیب ، خوب ! وزارت خارجه اولش بقول پسر عمه زا گفت: ها ! و بعد گفتند : اختلاف فرهنگی بوده . و ما نفهمیدیم این یعنی چه ؟ و دست آخر پذیرفتند ایشان بیب و برای این کار توبیخ می شوند . خوب این جالبه ؟ یه وزارت خونه ، اولش تکذیب و بعد تایید کنه ؟ اونم تخلفی که نه در ایران که در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست. ایناش به کنار جناب دیپلمات محترم ! شما نماینده کشورتان هستید ، نماینده تمدنی عظیم و نماینده مردمی فهیم و با ایمان .

حالا هم چیزی نشده ! خوب آدمی و جایزالخطا ، مثل ما! شاید یهو خواستی یه گناهی هم بکنی ، که بیگناه از دنیا نری ! خوب درست ، برای اینکار هم راه هست فراوان . یه زنگی می زدی جناب خاوری در جزایر "کاراییب" ، تشریفتو می بردی اونجا و بجای اینکه بشی نماینده کشورت ، می شدی یه شهروند نابهنجار و غیر معمول و اگر هم قراری به برخورد بود با شخص شما میشد و نه مردمی که اخیراً کسب نان شبشان هم افتخاری شده برای دولتمردانش! افتاد الان ؟ 


2- حاکم شارجه 

اول اینکه تو این گوگولی موگولی های حاشیه خلیج فارس ، هر کس تملک یه آفتابه هم داشته باشه بش میگن سلطان . دوم اینکه سلطان القاسمی حاکم یکی از شیخ نشین های امارات، ایران را تهدید کرد. البته به همان دلیل اول ما کلی ترسیدیم و هنوز هم از روی ویبره خارج نشده ایم ، البته از خنده ! قرار شده این جناب سلطان یک قایقی بفرستند برای بقول خودشان بازگرداندن جزایر سه گانه ایرانی به شیخ نشین صغیر امارات . خوب بفرست ، ببین چی میشه ؟ البته اگر این شکم پرست بی صفت ایرانی الاصل ، کمی فکر می کرد و یا حداقل یه نگاهی به نقشه می انداخت و یه موجودی هم از بانکهای کشور صغیرش می گرفت و می دید چقدر ایرانی اونجا سرمایه گذاری کرده و اگر دولت ما همتی می کرد و مردم رو به خروج پولشون از این کشور ترغیب می کرد  ، همون آفتابه هم به این شیخ صغیر نمی رسید .

خبر مهم : دقایقی قبل خبری رسید مبنی بر اینکه کشتی ادعایی سلطان شارجه به جزیره ابوموسی نزدیک شده و هر آن احتمال بروز تنش در آنجا می رود . خبرنگار سرویس "جسورترین و شیرین ترین های سایت انتخاب" موفق شد به تصاویری از این کشتی های فوق پیشرفته، دسترسی پیدا کند:


این تصویر مربوط به پبش از حرکت است که جناب حاکم مشغول انتخاب یکی از این کشتی ها بوده اند





این تصویر نیز، کشتی فوق پیشرفته امارات را در نزدیکی های جزایر سه گانه نشان می دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کسرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
2
57
انتخاب جان باحال بود ولی آخری بجای شیخ مینوشتی شیخک دیگه از رو ویبره خنده در نمیومدیم
amin
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
2
7
حاكم شارجه بنده خدا چندتا هواپيماي امريكايي در اختيار دارد كه اينقدر برادر بزرگشو اون عربستانيو را وادار به تهديد ايران مي كند بگو تا تو دامنتو جمع وجور كني بچه هاي بسيج حج عمره را هم به جا آورده اند تند نرو خسته ميشي بوي عرقت عطر ادكلان هاي اروپايي وآمريكايي محو مي كن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
4
15
با تحقر هیچ چیزی درست نمی شود
نظرات بینندگان