arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

هشدار لاوروف به اتحادیه اروپا در خصوص ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر: وزیرخارجه روسیه تاکید کرد: اتحادیه اروپا با وجود اینکه تعداد زیادی کشورهای اروپایی به نفت ایران وابستگی دارند در صدد تحریم خرید نفت از این کشور است.

به گزارش الجزیره، "سرگئی لاوروف" وزیرخارجه روسیه روز گذشته در اظهاراتی ضرر ناشی از اعمال تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را متوجه همین کشورها دانست.

لاورف تاکید کرد: اعمال تحریمهای جدید از سوی اتحادیه اروپا درباره خرید نفت از ایران به خود اتحادیه اروپا آسیب می رساند.

وی افزود: اتحادیه اروپا با وجود اینکه تعداد زیادی کشورهای اروپایی به نفت ایران وابستگی دارند درصدد تحریم خرید نفت از این کشور است.

وزیرخارجه روسیه در ادامه افزود: برخی می گویند کمبود نفت (ناشی از تحریم نفت ایران) را می توان جبران کرد، اما باید توجه داشت که برخی از پالایشگاهها تنها از نفت ایران استفاده می کنند و جبران این کمبود به سرمایه گذاریهای زیادی نیاز دارد که اتحادیه اروپا هم اکنون قادر به تحمل آن نیست.

وی تاکید کرد: تحریمهای یکجانبه علیه ایران که شرکای غربی ما با دور زدن شورای امنیت دست به اعمال آن می زنند، موضع ایران را درباره جدی نبودن غربیها در حل موضوع هسته ای اش تقویت می کند.

خاطرنشان می شود آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی ماههای اخیر تلاش کردند با ابزارهایی همچون تحریم نفتی، ایران را تحت فشار قرار دهد اما افزایش قیمت نفت و بنزین باعث ایجاد مشکلات جدی برای کشورهای اروپایی و آمریکا شده است.
نظرات بینندگان