arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

ورود واکسن کوو ایران برکت به فاز دوم مطالعات بالینی / اجازه استفاده اضطراری از واکسن در اواخر خرداد ماه

محمد رضا صالحی، متخصص بیماری های عفونی، اظهار کرد: بنده در کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت مشارکت داشتم و وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی شده‌ام. او با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی مرحله اول شامل دو نوبت واکسن بود افزود: در مرحله اول ۵۶ نفر مورد واکسیناسیون قرار گرفتند که این مرحله به پایان رسیده است لذا نتایج بسیار امیدوارکننده بود و موافقت های لازم برای ورود به مرحله دوم گرفته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 باشگاه خبرنگاران جوان: متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اجازه استفاده اضطراری از واکسن کوو ایران برکت در اواخر خرداد ماه به شرط کسب نتایج خوب داده می‌شود.

محمد رضا صالحی متخصص بیماری های عفونی با حضور در برنامه ضربان شبکه سلامت اظهار کرد: بنده در کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت مشارکت داشتم و وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی شده‌ام.

او با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی مرحله اول شامل دو نوبت واکسن بود افزود: در مرحله اول ۵۶ نفر مورد واکسیناسیون قرار گرفتند که این مرحله به پایان رسیده است لذا نتایج بسیار امیدوارکننده بود و موافقت های لازم برای ورود به مرحله دوم گرفته شد به طوری که در این مرحله ۳۰۰ داوطلب تحت واکسیناسیون قرار می گیرند لذا در اواسط مرحله دوم با ارائه داده ها به وزارت بهداشت و مراجع ذیصلاح انشاالله وارد مرحله سوم خواهیم شد و ۲۰ هزار نفر در ۵ یا ۶ مرکز استان و دانشگاه‌های مختلف کشور تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

صالحی با اشاره به اینکه در مورد واکسن کوو ایران برکت اگر همه چیز خوب پیش برود به احتمال قوی برای اواخر خرداد ماه بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد انشالله اجازه استفاده اضطراری از واکسن را خواهیم گرفت خاطرنشان کرد: برای اواخر خرداد ماه و یا نهایتاً اوایل تیرماه اجازه استفاده از واکسن را خواهیم گرفت تا واکسن کوو ایران برکت در اوایل تابستان به سبد واکسیناسیون عمومی کشور اضافه شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه حداقل ۱۰ پلتفرم دیگر بر روی واکسیناسیون کشور مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: متاسفانه ویروس کرونا مانند ویروس های دیگر قدرت جهش دارد اما برخی از جهش ها به شدت قابلیت واگیری ویروس را افزایش داده است، هنوز گزارشات دقیق درخصوص اینکه رفتار تهاجمی بالینی چه تغییری کرده وجود ندارد اما قدرت واگیری در کشورهای مختلف دیده شده که به چه صورت است لذا قدرت واگیری به شدت افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه اکثر کمپانی هایی که واکسن در دنیا تولید می کنند و معتقدند که می توانند بر روی واریانت های جدید اثر بگذارند گفت: ویروس بریتانیایی تحت کشت قرار گرفت و نهایتاً با سرم افرادی که تحت واکسیناسیون قرار گرفته بودند نزدیک شد به طوری که صددرصد ویروس بریتانیایی را واکسن کوو ایران برکت از بین برد.

نظرات بینندگان