arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

علم الهدی: مردم ایران اولین الگوی مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان دادند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز پنجشنبه با صدور پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران اولین الگوی مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز پنجشنبه با صدور پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران اولین الگوی مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان دادند.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در این پیام افزود: مردم ایران چهل و دو سال در پای این شجره طیبه با نثار و ایثار خون‌های پاک شهدا طی هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم، این نهال پر برکت را به درختی تناور مبدل ساختند که ضربت تبر نابکارانه هیچ دشمنی در آن اثرگذار نیست و همچنان مقاوم در سایه مقاومت‌های مردم ولایی راست قامت، خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: در تقارن میلاد مسعود حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، چهل و سومین سالگرد تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین به ملت همیشه بیدار این کشور انقلابی تبریک عرض می‌کنم.

همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸.۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای "آری"، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

طبق اعلامیه دولت موقت، در این همه‌پرسی ۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تن به حذف سلطنت و برقراری جمهوری اسلامی رای دادند و با اعلام نتایج این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین، این روز به روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

نظرات بینندگان