arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

استاندار: سمنان در حال ورود به موج جدید کرونا با شیب تند است

استاندار سمنان گفت: شهرستان های این استان در حال ورود به موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا با شیب تند هستند و نیاز به مراقبت بیشتر احساس می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار سمنان گفت: شهرستان های این استان در حال ورود به موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا با شیب تند هستند و نیاز به مراقبت بیشتر احساس می‌شود.

 علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا افزود: اکثر استان های کشور از جمله استان سمنان در حالت ورود به موج جدید کرونا با شیب تند قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: در دوره‌های قبلی اگر افزایشی در تعداد بستری ها و مرگ و میرها مشاهده می شد، این افزایش به صورت پلکانی و با شیوه کند شکل می گرفت ، اما در حال حاضر این افزایش با شیب تند و قدرت سرایت بسیار بالا به انجام می رسد.

استاندار سمنان از خانواده ها و کسبه این استان خواست همواره با مسئولان ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مساعدت کنند تا وضعیت استان به حالت باثبات قبلی بازگردد.

وی با بیان اینکه همان گونه که پیش بینی می شد وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان تغییر کرد ادامه داد: طی چند هفته گذشته استان سمنان وضعیت باثباتی داشت، اما به دلیل رعایت‌نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و شرکت برخی از مردم در دورهمی ها ، این تغییر وضعیت اتفاق افتاد.

سه شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی در استان سمنان

آشناگر تاکید کرد: اکنون شهرستانهای سمنان ، شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی گفت: با توجه به تغییر رنگ بندی استان ناگزیر به اعمال محدودیت‌های جدی‌تری در مشاغل صنفی و اداری در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: با تشخیص بالاترین مقام دستگاه های اجرایی خدمات رسان مستقر در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی، یک سوم کارکنان در دورکاری باشند و در سایر دستگاه های کمترضروری این شهرستانها نیز ۵۰ درصد از کارکنان به صورت دورکاری ، انجام وظیفه کنند.

آشناگر اضافه کرد: در شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی ۱۰۰ درصد کارکنان در دستگاههای ضروری و خدمات‌رسان در محل کار خود حضور یابند و در سایر دستگاههای کمترضروری این شهرستانها نیز یک سوم کارکنان در دورکاری خواهند بود.‌

وی تاکید کرد: مشاغل گروه یک و دو در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و مشاغل گروه های یک ، دو و سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد امکان انجام فعالیت دارند.

وی ادامه داد: منع تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد همچنان در سطح شهرستانهای سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار اعمال خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری تاکید شد تا با کسانی که با وجود تشخیص قطعی کرونا ، قرنطینه را نقض کردند، برخورد قضایی جدی انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام کرد: با فوت ۱۲۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۴۲۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ایرنا

نظرات بینندگان