arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

وضعیت فروش فيلم‌ها در گيشه‌های پايتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمار رسمي فروش فيلم‌هاي سينماهاي تهران منتشر شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، بر اساس آماري كه بنياد سينمايي فارابي از فروش فيلم‌ها تا 8 ارديبهشت‌ماه اعلام كرده است، «گشت ارشاد» سعيد سهيلي كه در اكران با حواشي روبرو و نمايش آن متوقف شد، توانسته است در اكران سال 91 بيشترين فروش را در سينماهاي تهران به خود اختصاص دهد.

* «گشت ارشاد» در 31 روز نمايش، يك ميليارد و 533 ميليون تومان فروش داشته است.

* «قلاده‌هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي در مدت 43 روز نمايش و در 26 سينما، به فروش يك ميليارد و 184 ميليون تومان رسيده است.

* رتبه سوم فروش بهاره به «انتهاي خيابان هشتم» عليرضا اميني اختصاص يافته است. اين فيلم در 43 روز نمايشش 16 سينما در اختيار داشته و با اين تعداد سينما در تهران توانسته 623 ميليون فروش داشته باشد.

* «نارنجي‌پوش» داريوش مهرجويي هم كه در اكران دوم بهار روي پرده رفته بود با 25 سينما در 16 روز نمايش 398 ميليون تومان فروخته است.

* «خصوصي» به كارگرداني حسين فرحبخش يكي ديگر از فيلم‌هايي كه حواشي براي آن بوجود آمد، توانست در طول 24 روز اكران خود 307 ميليون تومان فروش داشته است.

* «فتيله و ماه پيشوني» آرش معيريان هم كه در اكران اول نوروز روي پرده رفت، در طول مدت يك ماه و نيم گذشته در 17 سينماي تهران با فروش 215 ميليون توماني به اكران خود پايان داد.

* «چه جوري ميليارد شدم» به كارگرداني علي عبدالعلي‌زاده كه فيلمي كمدي است و در اكران دوم روي پرده رفته بود، با 12 روز نمايش در 17 سينماي تهران فروشش از مرز 54 ميليون تومان گذشت.

* «پسركي با دوچرخه» كه يكي از فيلم‌هاي خارجي است كه توسط فارابي و تنها در چهار سينما به نمايش درآمده در اواخر فروردين‌ماه با فروش پنج ميليون و 300 هزار تومان جاي خود را به «درخت زندگي» داد.

* «درخت زندگي» هم توانسته در مدت 29 روز و تنها در چهار سينما، فروشي معادل 14 ميليون و 400 هزار تومان داشته باشد.

* «سيب و سلما» حبيب‌الله بهمني كه فيلمي معناگراست در 9 روز نمايش و با 10 سينما در تهران، فروشش به مرز 6 ميليون تومان مي‌رسد.
نظرات بینندگان