arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
جانباز مشهدي، مخترع اولین نانو فیلتر هوشمند در ایران

راهی برای فرار از آلودگی هوا/ مسئولین امتحان کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر مجید زرافشان جانباز 40درصد مشهدی به عنوان مشاور اقتصادی با کمک 14نفر از محققان کشور مان پس از 6سال موفق به تولید اولین نانو فیلتر هوشمند جهان در ایران شد.

به گزارش انتخاب؛ وي در خصوص این اختراع گفت:نانو فیلتر هوشمند قادر به بازیافت آلاینده‌های سمی محیط زیست و تولیدات اکسیژن است. هریک از نانو فیلترها معادل 100درخت، آلاینده‌های هوا را تا شعاع حداقل 200متر در فضای باز تصفیه مي‌کند و خروجی آن نیز اکسیژن عاری از هرگونه آلاینده است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم کنترل این فیلتر همانند یک روبات هوشمند عمل می‌کند و قادر است؛ آلاینده‌ها را به طور کامل تصفيه نماید و همچنین به دلیل بهره‌گیری از ساختارهای نانویی قادر به جذب، تجزیه و تصفیه آلاینده‌هاست.

وي افزود:هم اکنون این فیلتر هوشمند در مرحله تجاری سازی قرار گرفته و موافقت‌های آن برای نصب در تونل توحیدشهر تهران گرفته شده است و درصورت همکاری شهرداری تهران این فیلتر‌ها تا پایان امسال در این تونل نصب خواهد شد.

زرافشان در مطلبی که برای "انتخاب" ارسال کرده، آورده است: ما قادریم و تضمین میکنیم که میتوانیم آلودگی شهر تهران را که مشکلی اساسی شده را حل نماییم و چنانچه بودجه اینکار سریعا در اختیار قرار گیرد کار را برای رفع آلودگی هوا و نجات مردم عزیز از انواع بیماریهای صعب العلاج خصوصا بیماریهای ریوی و سرطانهای آن نجات دهیم ،این خبر و نوید را به مردم بدهید که ما آماده ایم اما مسولین کشور در اینکار سهل اتگاری میکنند و مدارک قابل قبولی برای ارایه نیز داریم.
نظرات بینندگان