arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین وضعیت جسمانی مهدی کروبی / تکذیب پولی شدن واکسن کرونا / موضع بی سابقه آمریکا درباره اسرائیل و ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

موضع بی سابقه آمریکا درباره اسرائیل و ایران
در کنفرانس خبری در کاخ سفید یک خبرنگار پرسید که هفته آینده یک هیئت بلند پایه اسرائیلی به واشینگتن سفر می‌کند تا بر مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام را تاکید کند، آیا این باعث خواهد شد آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران تغییر عقیده دهد؟ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ گفت: «خیر.» ساکی ادامه داد: «اولا مذاکرات ادامه دارد. البته این مذاکرات غیرمستقیم و با هدف بالقوه دستیابی به راه حل دیپلماتیک و رو به جلو است. ما از همان ابتدا هم می‌دانستیم که این مذاکرات چالشی و زمانبر خواهد بود. گفتگو بین همه طرف‌‌ها ادامه دارد.»

ایران تعداد سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی ۶۰ درصد را کاهش داده
رویترز نوشت یک هفته پس از آغاز تولید اورانیوم ۶۰ درصد در نطنز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید که ایران تعداد سانتریفیوژ‌های غنی سازی اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد را از دو مجموعه آبشار به یک مجموعه کاهش داده است.

حضور نظامی ایران در یمن برخلاف واقعیت است
روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای در مورد اظهارات اخیر رستم قاسمی در ارتباط با کمک نظامی و حضور مستشاران نظامی ایران در یمن اعلام کرد: اظهارات منتشر شده در این مصاحبه برخلاف واقعیت و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در یمن است.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۳ اردیبهشت ، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

تکذیب پولی شدن واکسن کرونا
«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد پولی شدن واکسن کرونا گفت: قطعا وزارت بهداشت این کار را نخواهد کرد، مسیر ما شخص است و اینها موضوعات جدیدی در رابطه با واکسیناسیون، مثلا واکسیناسیون توده‌ایی و حجیم نیست.

آخرین وضعیت جسمانی مهدی کروبی
حسین کروبی توضیح داد که طی شش هفت ماه اخیر، این دومین بار است که پدرش با آسیب دیدگی در ستون فقرات مواجه می‌شود. حسین کروبی گفت: «شب گذشته آقای کروبی دچار افت فشار شده و در نتیجه زمین می‌خورند که پس از آن بلافاصله مادرم به بالای سر آقای کروبی می‌رود. پس از حادثه نیروهای امنیتی وارد می‌شوند و به اورژانس اطلاع داده می‌شود و سپس ایشان به بیمارستان منتقل می‌شود».

نظرات بینندگان