arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاخ‌سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای در قبال کره‌شمالی هستیم / بایدن درباره خلع سلاح هسته‌ای این کشور به دنبال دیپلماسی است

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای است که باز بوده و درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است. سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: «هدف ما همچنان تکمیل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره باقی مانده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای است که باز بوده و درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کاخ سفید بازبینی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی را تکمیل کرده است. بایدن در دوران رقابت‌های انتخاباتی خود قول داده بود از سیاست‌های رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال کره شمالی برگردد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: «هدف ما همچنان تکمیل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره باقی مانده است».

هنوز مشخص نیست دولت آمریکا چه سیاستی را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد اما ساکی اضافه کرد که بایدن از دولت‌های قبلی چیزهایی را فراگرفته است.

ساکی اضافه کرد: «واشنگتن بر روی "توافق بزرگ" با کره شمالی تمرکز نخواهد کرد و رویکرد "صبر راهبردی" که در دوران باراک اوباما در پیش گرفته شده بود را نیز در دستور کار ندارد».

نظرات بینندگان