arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پلیس: فتنه انتخاباتی را در نطفه خفه می‌کنیم / وقوع یک فرزندکشی دیگر / درخواست آژانس برای تمدید توافق با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احتمال آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین از عصر جمعه
رسانه های اسرائیلی پیش بینی کردند که آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و اسرائیل بعد از ظهر جمعه اجرایی شود. یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز نسبت به موفقیت تلاش‌های بین المللی برای برقراری آتش‌بس طی یک یا دو روز ابراز خوش بینی کرد.

ادامه مذاکرات برجامی تا حصول نتیجه
رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام با اشاره به اینکه گفت‌وگوها درباره احیای این توافق تا ۳۱ اردیبهشت(پیش از پایان دوره سه ماه توافق همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) به پایان نمی‌رسد تصریح کرد؛ اما رایزنی‌ها تا دست یابی به موفقیت ادامه دارد.

وقوع یک فرزندکشی دیگر
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری مادری که دو کودک خود را در اسفراین به قتل رسانده بود خبر داد. این 2 کودک خردسال که مسموم شده بودند توسط اهالی محل به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین انتقال داده می‌شوند، اما فوت می‌کنند. با گشف تعدادی قرص برنج که بر زمین پراکنده شده بود مشخص می‌شود که قاتل در کمال ناباوری مادر این دو کودک بود. مادر این دو کودک بعد از وقوع قتل اقدام به بلعیدن مقدار زیادی شیره تریاک به قصد خودکشی کرده بود.

پلیس: فتنه انتخاباتی را در نطفه خفه می‌کنیم
قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا گفت: برخی کاندیداها مصاحبه‌هایی می کنند که جز وطن فروشی چیزی ندارد. این افراد عرق ملی را از دست داده اند و خود را نوکر و مزدور آن طرف آب‌ها می‌دانند. او تاکید کرد: راهبرد نیروی انتظامی جلوتر بودن از زمان است. به‌طور قطع با هر توطئه‌ای که از سمت آن طرف آب‌ها یا در همین کشور برخورد می‌شود و فتنه‌ها را در محفل‌هایشان خفه می‌کنیم. وی افزود: هر فتنه گری با هر عنوانی و با هر لباسی بخواهد آرامش مردم را بر هم بزند، آن را در نطفه خفه می‌کنیم.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۳۰ اردیبهشت، ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۷۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. همچنین ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۹۹۴ نفر رسید.

توافق اصلی در وین انجام شده
رئیس‌جمهور گفت: توافق اصلی در وین انجام شده است و غربی ها قبول دارند که تحریم های اصلی را بر خواهند داشت؛ رفع تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک مرکزی را قبول کرده اند.

درخواست آژانس برای تمدید توافق با ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس است و طی روزهای آینده در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نظرات بینندگان