arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

اخراج خبرنگار آسوشیتدپرس بدلیل حمایت از فلسطین

امیلی وایلدر ۱۶ روز پس از آغاز به کار در خبرگزاری آسوشیتدپرس به علت «نقض» سیاست رسانه‌های اجتماعی آسوشیتدپرس از این خبرگزاری اخراج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخراج خبرنگار آسوشیتدپرس بدلیل حمایت از فلسطین

شبکه خبر: به گزارش روزنامه واشنگتن پست، امیلی وایلدر ۱۶ روز پس از آغاز به کار در خبرگزاری آسوشیتدپرس به علت «نقض» سیاست رسانه‌های اجتماعی آسوشیتدپرس از این خبرگزاری اخراج شد.
با وجودی که به وایلدر گفته نشد کدام یک از پیام هایش در رسانه‌های اجتماعی سیاست آسوشیتدپرس را نقض کرده اند اما به نظر می‌رسد دلیل اخراج او توئیت‌هایی است که در آن‌ها از مردم فلسطین طرفداری و با اقدامات اسرائیل مخالفت کرده است.

او در یک مصاحبه تلفنی به روزنامه واشنگتن پست گفت: «این اقدام (خبرگزاری آسوشیتدپرس) جانبداری آشکار است».
وایلدر که یهودی است عضو فعال گروه‌های طرفدار فلسطین «صدای یهودی برای صلح و دانشجویان برای عدالت در فلسطین» در دانشگاه استنفورد است که در سال ۲۰۲۰ از آن فارغ التحصیل شد. او در حساب توییتر خود از شیوه پوشش رسانه‌های خبری از حوادث شیخ جراح (واقع در بیت المقدس شرقی) و درگیری‌های مرگبار میان شهرک نشینان اسرائیلی، غیرنظامیان فلسطینی و ارتش اسرائیل، انتقاد کرده بود.
روز بعد جمهوری خواهان دانشگاه استنفورد، وایلدر را «آشوبگر ضد اسرائیل» خواندند و از آسوشیتدپرس به خاطر استخدام او انتقاد کردند.
نظرات بینندگان