arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

۷۷ درصد از جمعیت سالمندان ساوه و زرندیه واکسن کرونا دریافت کردند

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی از واکسینه شدن ۷۷ درصد سالمندان بالای ۷۵ سال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه ویروس کرونا خبر داد و گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال از هفته جاری آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی از واکسینه شدن ۷۷ درصد سالمندان بالای ۷۵ سال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه ویروس کرونا خبر داد و گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال از هفته جاری آغاز می‌شود.

«دکتر محمود کریمی»  افزود: از مجموع جمعیت هشت هزار و ۳۸۸ نفری سالمندان ۷۵ ساله و بیشتر حدود ۷۷ درصد دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته او، واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالا تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد و افراد ۷۰ ساله در نوبت دریافت واکسن هستند.

وی ادامه داد: مرکز شماره ۲ واکسیناسیون ساوه از سه‌شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کند که این اقدام در افزایش سرعت‌ عملیات واکسیناسیون نقش بسزایی دارد.

کریمی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در نوبران، غرق‌آباد، طراز ناهید، آوه و جوشقان نیز در حال انجام است و در مجموع تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان در این مناطق واکسن دریافت کردند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در مورد رنگ‌بندی کرونایی این شهرستان، گفت: اگرچه روند شیوع بیماری کاهش یافته و در حال حاضر ساوه در وضعیت نارنجی قرار دارد اما رشد صعودی بیماری و شیوع گونه‌های هندی و آفریقایی ویروس در سه استان جنوبی کشور نگران‌کننده است.

کریمی افزود: برخی واحدهای مستقر در شهر صنعتی ساوه با استان‌های جنوبی ارتباط دارند و باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد با شایعه پراکنی در مورد عوارض واکسن کرونا، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند این در حالیست که در شهرستان‌های ساوه و زرندیه با واکسیناسیون حدود ۱۲ هزار نفر تاکنون هیچگونه عارضه جدی پس از تزریق مشاهده نشده است.

از آغاز شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شده اند.

ایرنا

نظرات بینندگان