arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

یووه، از جهنم تا بهشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسیحا سام نژاد - اسکودتویی که یوونتوس درپی پیروزی برابر کالیاری و شکست میلان در داربی برابر اینترکسب کرد، دو رو دارد.

 

 یک روی آن چین وچروکهای گذشته هستند. رنجهای بعد از رسوایی کالچوپولی برای باشگاهی که به خاطر آن ماجرا عناوین قهرمانی و اسکودتوهای فتح شده اش را باطل شده دید و ستاره های زیادی را بابت سقوط تیم به دسته پایین تر ازدست داد و مسیر اصلی برای باقی ماندن درجمع بهترین های فوتبال ایتالیا را گم کرد.
یووه بابت آن اتفاق، به حدی در بحران فرو رفت که برای ظهور دوباره مجبور شد زمان زیادی منتظر بماند. اما اکنون گفته می شود اوضاع در اردوی یووه مرتب شده و اسکودتو به یکی از خانه های همیشگی چند سال پیش خود بازگشته است.
روی دیگر این قهرمانی تازگی و شادابی آینده تیم خواهد بود. یووه به طور اتفاقی و با استفاده از ضعفهای دیگران قهرمان این فصل نشد. اسکودتوی بیست و هشتم یوونتوس به لطف یک بازی متقاعد کننده ازسوی تیمی که خیلی هم ستاره درآن چیده نشده بود، ولی بهترین نمایش ممکن را در مجموع رقابتها به اجرا گذاشت، حاصل شد.
کونته به همه مردانی که درپی چند سال ناکامی و کابوسهای متعدد حاکم دریووه اعتماد به نفس خود را ازدست داده بودند، زندگی دوباره ای بخشید. او روی دوندگی، مقاومت، پاسکاری، حفظ توپ و سازماندهی تیم و حتی طرز تفکر بازیکنان یووه تلاش زیادی انجام داد. به همین خاطر موفقیت او بی دلیل و روی شانس واقبال به دست نیامد و اگر باشگاه قادرباشد درتابستان این فصل خریدهای خوب فصل گذشته را تکرار کند، می توان یووه را یکی از شانسهای درخشش ایتالیا در فصل آینده چمپیونزلیگ هم دانست. یوونتوس به این دلیل که مدرن ترین و خلاق ترین فوتبال را ارایه کرد، قهرمان شد.
بازیکنان این تیم به شخصیت بالای تیمی خود، یک بازی بی نقص که به سختی از سوی حریفان مهارشدنی بود، اضافه کردند. یووه از نظر فیزیکی یک تیم قدرتمند، ازنظر تاکتیکی با قابلیتهای فراوان و ازنظر تکنیکی بسیار پیشرفته ازنظر پاسکاری و مالکیت توپ عمل کرد. با یک گلزن به تمام معنا و بازیکنی که بتواند درصورت نیاز جای پیرلو را بگیرد، این تیم فصل آینده هم می تواند بخت نخست قهرمانی باشد. استفاده از واژه شگفتی درکنار نام یووه از روز یکشنبه دیگر معنا ندارد و خارق العاده بودن یووه امروز یک واقعیت محض و انکار ناپذیر است.
نظرات بینندگان