arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

امام جمعه موقت تهران: ایستادگی امروز ملت عراق، لبنان، فلسطین و یمن در برابر دسیسه‌های صهیونیست‌ها برآمده از استقلال ایران است / استقلال کشورهای منطقه بر استقلال افتخار آفرین ملت ایران تکیه زده است

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ایستادگی امروز ملت عراق، لبنان، فلسطین و یمن در برابر دسیسه‌های صهیونیست‌ها و حامیان آنها برآمده از استقلال ایران است و استقلال کشورهای منطقه بر استقلال افتخار آفرین ملت ایران تکیه زده که در سایه پیوند امت با رهبری رقم‌ خورده است. وی افزود: امروز باید عرصه‌های انتخابات را به نقطه‌های امید، عزت و اقتدار ملی و نقطه یاس و نا امیدی دشمنان تبدیل کنیم و دو رکن اسلامیت و جمهوریت نظام را استحکام ببخشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران شامگاه امروز در مراسم پیشوای قیام، اظهار کرد: در شکل‌گیری نظام اسلامی، امام بزرگوار با الهام‌ از قرآن، کلمات، سخنان و سیره پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت آن بزرگوار، راه شکل‌گیری یک‌ نظام دینی را در استقرار جمهوری اسلامی یافتند.

وی گفت: رهبری صالح و رهبری برآمده از ارزش‌های متعالی دینی رمز اسلامیت نظام است و اسلامیت نظام در گروی تحقق‌ این‌ اصل محوری است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اقتدار، عظمت، استقلال، بالندگی، امنیت و جایگاه پرافتخار نظام و ملت ایران اسلامی در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه این رکن‌ کلیدی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: رکن دوم‌، جمهوریت نظام است یعنی حضور و مشارکت مردم و شکل‌گیری نهادهای سیاسی با رای مردم؛ نظام‌ اسلامی در سایه حضور و مشارکت و حمایت مردم عزیز، مقتدر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر‌ شهدای ۱۵ خرداد و حرکت عظیم‌ ملت ایران در سال ۵۷ نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و اگر شهدا، جانبازارن، آزادگان و رزمندگان نبودند قطعا دفاع مقدس پیروز نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در گذشته استقلال نداشتیم و در سایه پیوند ملت با امام و رهبری خویش، این استقلال پرشکوه و بی مثال شکل گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ایستادگی امروز ملت عراق، لبنان، فلسطین و یمن در برابر دسیسه‌های صهیونیست‌ها و حامیان آنها برآمده از استقلال ایران است و استقلال کشورهای منطقه بر استقلال افتخار آفرین ملت ایران تکیه زده که در سایه پیوند امت با رهبری رقم‌ خورده است.

وی افزود: امروز باید عرصه‌های انتخابات را به نقطه‌های امید، عزت و اقتدار ملی و نقطه یاس و نا امیدی دشمنان تبدیل کنیم و دو رکن اسلامیت و جمهوریت نظام را استحکام ببخشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که بر صندلی‌های قدرت تکیه می‌زنند با اعتقاد و باور به اسلامیت و جمهوریت نظام و با الهام از ارزش‌های متعالی دینی در راه پاسخ به مطالبات ملت قدم بردارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: قدم‌های استوار در مسیر پاسخ به مطالبات اساسی مردم راه را برای تحکیم رابطه دولت و ملت مستحکم می‌کند.

وی ابراز کرد: امیدواریم دولتمردان و ملت عزیز هر یک‌ به شایستگی به وظایف خویش عمل کنند و این راه را تا فتح قله‌های عظمت و اقتدار بپیماییم.

نظرات بینندگان