arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
مهندس پوستين دوز:

ايمني خودرو بايد در مرحله طراحي ديده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از عزم جدي اين گروه براي گسترش همكاري ها با راهنمايي و رانندگي با هدف ارتقا كيفيت خودروهاي توليدي خبر داد و گفت: اقدامات صورت گرفته براي تبديل خودروي پرايد به محصولات ايكس 100 اولين گام هاي سايپا در مسير ارتقاي كيفيت و جلب رضايت مشتريان است و سايپا در اين زمينه برنامه گسترده اي دارد.

به گزارش سايپانيوز مهندس نعمت الله پوستين دوز در سومين همايش ملي ايمني و ترافيك كه با حضور سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و سردار اسكندر مومني فرمانده پليس راهور ناجا و مسئولان نيروي انتظامي و كارشناسان ايمني برگزار شد با اشاره به اينكه مي بايست در مورد ايمني چهار مولفه راننده، جاده، خودرو و امكانات امدادي و درماني در نظر گرفته شود گفت: براي ارتقاي كيفيت و ايمني خودرو بايد از همان مراحل ابتداي طراحي اقدام لازم صورت گيرد.

وي افزود: در دنياي امروز خودرو نه تنها يك كالاي صنعتي نيست بلكه علاوه بر ابعاد كيفيتي، ايمني و اقتصادي يك مونس، يك همدم و يك همراه است كه بايد مورد اطمينان باشد و در حال حاضر در دنيا به خدمات رفت و آمد توجه مي كنند و خودرو هم يكي از اين مقوله هاست كه استاندارد خاص خود را دارد.

مهندس پوستين دوز با اشاره به زحمات كشيده شده در مرحله مونتاژ و نمونه برداري از خودروهاي بين المللي در كشور گفت: ميراث خوبي در دهه هشتاد تحويل ما شده و آن چيزي كه در دهه نود بايد به آن بپردازيم طراحي يك سيستم جامع در خودرو و انتقال آن به زنجيره تامين، توليد و نهايتاً خدمات پس از فروش است.

وي تاكيد كرد: نبايد تنها به قوانين راهنمايي و رانندگي به عنوان راه و علاج مشكلات نگريست بلكه بايد تلاش كنيم با اصلاح ديدگاه ها و نگرش ها مسير درست را شناسايي كرده و در آن قدم بگذاريم و در همه زمينه ها از جمله راه ها، راننده خودرو و امكانات امدادي بازنگري كنيم.
وي بيان كرد: اينجا انگشت اشاره به سمت بنگاه يا سازمان خاصي نيست و همه بايد به سهم خود هركدام شروع كرده و با برنامه ريزي براي سرمايه گذاري و حركت در يك مسير مشخص گام برداريم.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خاتمه ذكر كرد: سايپا با رعايت استانداردهاي 55 گانه و تغييراتي كه در خودروهاي خود به وجود آورده توانسته تاييدات را دريافت كند ولي اين موضوع مقاوم سازي خصوصاً در پرايد كه تغيير يافته و ايكس 100 شده اول راه است و ادامه اين مسير را بخوبي با كمك راهنمايي سازمان ها و نهادها خصوصاً راهنمايي و رانندگي انجام خواهيم داد.
نظرات بینندگان