arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

کیک بوکسینگ انتخابی مطمئن

بعضی ها میپرسن به نظر شما چه رشته ای از ورزشهای رزمی برای دفاع شخصی مناسبه؟ما با شرح اجمالی جهت شناخت کلی انواع رشته های رزمی، سعی در معرفی رشته کیک بوکسینگ ومعرفی برای انتخاب و آموزش این رشته زیر نظر یک مربی خوب و علمی داریم. پس خواهشمندیم اگر می خواهید به صورت جدی یک ورزش رزمی مفید و پرکاربرد را شروع کنید حتما مطالب ما را تا انتها مطالعه و دنبال نمائید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیک بوکسینگ انتخابی مطمئن

امروز می خواهیم با کمی ارائه اطلاعات در این خصوص بتوانیم راهنمای خوبی برای شما باشیم.

شناخت مهمترین معیارهای انتخاب یک رشته رزمی مناسب:

ما می توانیم ورزشهای رزمی را به دو گروه اصلی کنترلی و غیر کنترلی یا آزاد تقسیم بندی نمائیم.

البته در هر یک نیز باز می توانیم شاخه هایی را به آن اختصاص دهیم:

 

کیک بوکسینگ انتخابی مطمئن

رشته های کنترلی یا قرار دادی:

مثلا در کنترلی سه گروه اصلی نمایشی ،کار با سلاح و توجه به اجرای فورم یا مبارزه با حریف فرضی ( کاتا)  ملاک است–  و برخی رشته هایی که کومیته یا مبارزه دارند، اما بجای پرداختن به مفهوم ضربات و کاربرد اصلی آنان در مبارزات به نکات امتیازی و حاکمه در مسابقات می پردازند که متاسفانه ورزشکاران رزمی را از آن بعد عملی مبارزه ای دور ساخته و بعضا دارای عملکردی ضعیف در رقابت با سایررشته های رزمی و یا در خیابان و دفاع شخصی می کند. و از ورزشکاران رزمی خود مبارزانی فقط در چهارچوب میدان مسابقه تربیت می سازد.

در سالهای اخیر و با افزایش محبوبیت فیلم های رزمی و پلیسی، گروهی نیز پیدا شده اند که می گویند سبک ما آنقدر تکنیک های مخوف و پیچیده دارد که قابل کاربرد در مسابقه نیست!! ، و فقط می شود در باشگاه تمرین کرد و ما اصلا مبارزه ای با سایر سبک ها و رشته های نیز نخواهیم داشت؟؟؟!!! . و حتی برخی از تکنیک های ما ویژه اساتید برجسته با سوگند نامه خاصی آموزش داده می شود.!!!!

کیک بوکسینگ انتخابی مطمئن

اما رشته های غیر کنترلی و آزاد:

در نوع نگرش و تمرین این رشته ها نیز تفاوت های بسیاری دیده می شود، البته نقطه مشترک همه آنها انتقال نیروی ضربه به بدن حریف و آزادی در استفاده از ضربات مختلف دست و پا به مهاجم است. منتهی هر گروه برای این انتقال نیرو و ضربات در بدن محدودیت های قایل هستند که در مسابقات آنان قابل مشاهده است ، مثلا می گویند زدن ضربات به صورت ممنوع است، برخی می گویند زدن ضربات لگد به پایین تنه ممنوع است، برخی ضربات آرنج، برخی ضربات چرخشی دست و برخی نیز گرفتن و گلاویز شدن با مهاجم را منع می کنند.

خب پس چه رشته رزمی مناسب است؟

احتمالاً از جواب ما تعجب خواهید کرد.

اما به واقع این رشته رزمی نیست که به شما روح و توان رزمی را انتقال می دهد، این یک استاد رزمی است که با درک و اندیشه و آموزش صحیح خود از ریشه و اصل معنایی حرکات و تکنیک های ورزشهای رزمی قادر است در هر رشته رزمی که هست بهترین مبارز را تربیت کند.

پس چرا کیک بوکسینگ را انتخاب کنیم؟

خب باید خدمتتان عرض کنیم، کیک بوکسینگ تقریبا در تقسیم بندی ورزشهای رزمی پربرخورد در رده بالائی قرار دارد، باید خدمتتان عرض کنم بسیاری از علاقمندان ورزشهای رزمی هیچگاه توان دیدن جای زخم یا کبودی بر روی صورت خود ندارند!!

چه برسه به شکستگی بینی وابرو ...

پس قبل از همه چی باید برایتان روشن ساخت اگر شما نیم قرن (50 سال) نیز تنها در باشگاه تمرین کنید و هیچگاه مبارزه بدون قرار داد کنترل در ضربات مشت یا لگد را تجربه نکنید، هرگز نمی توانید درک درستی از هنرهای رزمی داشته باشید.

کیک بوکسینگ از شما بوکسری با دست های سریع و سرعتی و کاراته کاری با لگدهای آهنین خواهد ساخت، که می توانید هر زمان بخواهید هم در مسابقات موی تای شرکت کنید و هم با آموزش تکنیک های گلاویزی در مسابقات ام. ام. ای

تقریبا می توانیم بگوییم اگر  مربی شما کمکی از تکنیک های کشتی یا ساندا را نیز بداند، می تواند از شما فایتری توانمند آماده سازد.

شما همچنین می توانید اطلاعات مناسب و خوبی را در بخش آموزشی سایت اسپرت آرتین دریافت کنید.

یا اگر اکنون به اطمینان لازم رسیده است، می توانید با انتخاب باشگاهی مطمئن و آموزشی درست، حرفه ای و علمی زیر نظر استاد دکتر عنصری (مدرس دانشگاه) که هم تسلط به کیک بوکسینگ دارد و هم ساندا ورزشهای رزمی را شروع کنید و مسیر موفقیت را سریعتر طی کنید.

 کسب اطلاعات بیشتر مراجعه به سایت :                       www.sportartin.org

تلفن :   88194530-021               09121542438

 

 

نظرات بینندگان