arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

محاکمه قاتل سریالی زنان / قتل چهار زن را با اسلحه کالیبر 32

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عامل جنایت سریالی زنان در شمال کشور با صدور کیفرخواست به اتهام چهار قتل و سرقت به‌زودی در دادگاه کیفری استان مازندران محاکمه می‌شود. این متهم 27ساله که مسعود نام دارد ابتدا فقط به کشتن دو خواهر متهم بود اما با ادامه یافتن تحقیقات، سومین جنایت را نیز گردن گرفت. پس از آن مشخص شد دو زن دیگر نیز با شیوه‌ای مشابه از پای درآمده‌اند. به همین دلیل اتهام مسعود به پنج قتل افزایش یافت تا اینکه در نهایت فاش شد او چهار نفر را قربانی کرده است. در تاریخ 24بهمن سال 89، جسد زن جوانی تقریبا 25ساله در شهرستان آبیک واقع در استان قزوین کشف شد که بر اثر شلیک گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده بود. تلاش ماموران برای شناسایی هویت مقتول و قاتل ادامه داشت تا اینکه در 12اردیبهشت سال گذشته، جسد زن دیگری تقریبا 30ساله که براساس اعلام پزشکی قانونی او نیز بر اثر شلیک گلوله از سلاحی کمری به ناحیه سر به قتل رسیده بود در حوالی محل کشف جسد اول، یافت شد.پس از آن در روز هشتم‌تیر، جسد دو زن جوان که از لحاظ چهره به یکدیگر شباهت زیادی داشتند، در پارک جنگلی سی‌سنگان واقع در شهرستان نوشهر در فاصله 500متری از یکدیگر کشف شد؛ این بار نیز هر دو مقتول از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند. تحقیقات برای شناسایی هویت اصلی مقتولان از سوی پلیس آگاهی نوشهر ادامه داشت تا اینکه دو روز بعد مردی با مراجعه به پلیس آگاهی نوشهر از مفقود شدن دو دخترش به نام‌های «نرجس» و «نسترن» خبر داد و مشخص شد این دو همان مقتولان جنگل سی سنگان هستند. کارآگاهان دریافتند این دو خواهر که هر دو مطلقه بودند با فردی به‌نام «مسعود- پ» و همسرش «مهدخت» ارتباط داشتند. ماموران پلیس پس از اعزام به محل زندگی مسعود دریافتند او به تهران گریخته است، بنابراین همسرش مهدخت دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی نوشهر منتقل شد.

مهدخت که همسر دوم متهم است در بازجویی‌ها اظهار داشت همسرش با او در ارتباط است؛ به این ترتیب مسعود در یک ملاقات صوری دستگیر شد. مسعود که سابقه کلاهبرداری دارد، در بازجویی‌ها به قتل دو خواهر اعتراف کرد و اظهار داشت، از طریق همسرش با «نرجس» و «نسترن» آشنا شد و روز حادثه به محل کارشان رفت و به بهانه‌ای آنها را سوار خودرو‌يش کرد. سپس در بین راه با استفاده از آبمیوه دو خواهر را بیهوش و به پارک سی‌سنگان منتقل و پس از آنکه مقتولان را از خودرو پیاده کرد، آنها را به قتل رساند و طلاهایشان را به سرقت برد و به تهران گریخت. در ادامه از خودرو متهم، مدارکی از زن جوانی به هویت «مژگان» به‌دست آمد و معلوم شد این زن ساکن تهران بود اما به‌دلیل بیماری تنفسی مدتی بود که در شهرستان چالوس زندگی می‌کرد و چندی پیش مفقود شده بود. بنابراین تحقیقات از مسعود درخصوص این زن آغاز شد. مسعود در بازجویی به قتل مژگان نیز اعتراف کرد و اظهار داشت که با او به بهانه ازدواج، طرح دوستی ریخت و پس از جلب اعتمادش، او را به تهران کشاند و در بین راه، در حوالی سدکرج پس از خوراندن آبمیوه او را مسموم و با ضربات چاقو به قتل رسانده و اموالش را به سرقت برده است. این اعتراف‌ها در حالی ثبت شد که ماموران پلیس از کشف جسدی در حوالی سد کرج خبری دریافت نکرده بودند و از طرف دیگر شیوه قتل دو خواهر همانند قتل دو زنی جوانی بود که اجسادشان در آبیک قزوین کشف شده بود. بنابراین این فرضیه قوت بیشتری یافت که قاتل در قتل‌های اخیر نیز دست داشته باشد و فقط برای رد گم کردن، قتل در حوالی سد کرج را مطرح کرده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند مژگان هویت مقتولی است که جسدش در 12اردیبهشت امسال در قزوین کشف شد. مرد جنایتکار در ادامه به بازسازی صحنه چهار جنایت خود پرداخت و صحنه قتل‌ها را براساس اعترافاتش بازسازی کرد.اولیای دم چهار مقتول هم با مراجعه به دادسرا برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا بازپرس متهم را در چهار جنایت مجرم شناخت. با تاييد قرار مجرمیت از سوی قاضی حمزه صورتی- دادستان نوشهر- پرونده مسعود و همسرش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شد و قرار است به‌زودی جلسه محاکمه متهمان برگزار شود.
نظرات بینندگان