arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

حمله پوتین به نازی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه گفت: احترام به حق حاکمیت کشورها از اصول اساسی سیاست خارجی روسیه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو ، ولادیمیر پوتین در مراسم رژه نیروهای مسلح روسیه به مناسبت «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو افزود: روسیه بر مواضع خود برای برقراری امنیت و صلح در جهان اصرار دارد .

پوتین که در نخستین اقدام پس از مراسم تحلیف خود در حکمی وزارت امور خارجه را به تحکیم روابط با کشورهای شرقی بویژه چین ، هند و ژاپن و اتخاذ تدابیر سخت گیرانه در قبال طرح های نظامی آمریکا موظف کرد؛ گفت: مقررات بین المللی باید از طرف همه کشورها محترم شمرده شود و ملت ها باید حق انتخاب داشته باشند.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما به قهرمانان جنگ بزرگ میهنی ، شجاعت ، حسن وطن دوستی و دفاع آنها از سرزمین خود همیشه وفادار خواهیم بود و در قبال پیشکسوتان جنگ کوتاهی نخواهیم کرد .

پوتین درسخنان خود به خط مشی نازیسم در دوران جنگ جهانی دوم اشاره کرد وگفت: آنها درفکر محو ملت ها و تسلط بر سرنوشت کشورها و قاره ها بودند و کشورها هزینه سنگینی در قبال اقدامات نازیسم پرداخت کردند.

در مراسم رژه نیروهای مسلح روسیه که دیمیتری مدودف نخست وزیر و مقامات عالی روسیه و پیشکسوتان و قهرمانان جنگ جهانی دوم و همچنین سفرا و وابستگان نظامی کشورهای خارجی حضور داشتند ؛ یگان های نمونه ارتش رژه رفتند و انواع تسلحات سنگین نظامی و دفاعی راهبردی روسیه از جمله موشک های اس400 ، توپول ام، اسکندر، پانتسیر اس یک ، بوک ام ، تانک تی 90، نفر بر زرهی بی تی آر 80 و بالگردهای می 8 به نمایش در آمد .
نظرات بینندگان