arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۶ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر خانواده‌هاى شهداى هفتم تير آمدند. آقاى [اسماعیل] فردوسى‌پور، [رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر]، گزارش برنامه‌هاى مراسم را داد و من هم در مورد وضع سال 1360 و عوامل فاجعه هفتم تير و...  صحبت كردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

مطابق معمول به دفترم رسيدم. عفت هم از مشهد مراجعت كرده و به دفتر آمده بود. از مسافرت با قطار راضي است و از نظم و تميزى و خدمات خوب قطار تعريف كرد.

شوراى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. كليات سياست استفاده از اينترنت تصویب شد. آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، بعد از جلسه به من اطلاع داد، در مذاكره با آيت‌الله خامنه‌اى، موفق شده موافقت ايشان را براى امكان مانور سياسى در رابطه با اظهارات سران آمريكا در خصوص روابط بگيرد؛ البته با اطمينان دادن به رهبرى كه درصدد ايجاد رابطه نيست.

عصر خانواده‌هاى شهداى هفتم تير آمدند. آقاى [اسماعیل] فردوسى‌پور، [رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر]، گزارش برنامه‌هاى مراسم را داد و من هم در مورد وضع سال 1360 و عوامل فاجعه هفتم تير و...  صحبت كردم. محسن، [رییس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. برنامه سفر به شمال و مراجعت براى ملاقات نخست‌وزير ايتاليا را مشخص‌كرديم.

آقاى [علی] يونسى، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح] آمد. گزارشى از وضع نيروهاى مسلح و نوع جرایم و نياز مادى آنها را داد و پيشنهاد داشت كه نيروهاى مسلح، كوچك‌تر بشوند و با همين بودجه، وضع نيروها بهتر بشود و از فاصله‌گرفتن بخشى از جوانان از وضع موجود، اظهار نگرانى‌كرد و از خسارت‌هاى زياد دادگاه شهردار تهران و بدنام شدن دستگاه قضايى و قانون دادگاه‌هاى عام گفت و از من خواست، براى حل اين معضلات و به‌خصوص قوه قضایيه فكرى بكنم.

نظرات بینندگان