arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

هشدار جان کری به اخوانی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا هدف از کمک های مالی کشورش به مصر را پیگیری سیاست شفاف در این کشور خواند و به اخوان المسلمین درباره پیامدهای اتخاذ سیاست ضد آمریکایی هشدار داد.
به گزارش انتخاب، جان کری گفت: « اخوانی ها ممکن است در مسیر ارتباط مصر با آمریکا مشکل ایجاد کنند زیرا تاکنون سیاست هایی اتخاذ کرده اند که با سیاست های پیشین اختلاف دارد و این روند می تواند مصر را با مشکل مواجه کند».
وی با بیان اینکه خطر واقعی مصر را تهدید می کند، افزود: « در حال حاضر دو موضوع برای آمریکا مهم است یکی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مصر است و دیگری جهت گیری سیاسی اخوان المسلمین، حال اگر اخوانی ها قواعد و قانون حاکم بر اقتصاد و جذب سرمایه را نپسندند یا نخواهند بپذیرند دشوار است که شاهد بهبود در وضعیت اقتصادی مصر باشیم».
به گزارش پایگاه خبری البشیر، کری افزود:‌« به مصری ها در نهایت شفافیت اعلام کردیم آمریکا به روابط با مصر اهمیت می دهد و در این زمینه نیز حسن نیت دارد، گفتیم که ما به تعهداتمان پایبندیم در نتیجه انتظار داریم مصر نیز مثل ما عمل کند ولی اگر اینگونه نباشد راه برای هر احتمالی باز خواهد شد».
جان کری هشدار داد:‌« اگر آنان بخواهند یکباره فرش را از زیر پای توافقنامه صلح با اسرائیل بکشند یا قوانین دست و پاگیری در کشور وضع کنند مثلا اگر در ادامه کار برای اخذ وام از صندوق بین المللی پول به مشکل برخورد کنند آن زمان ما باید از خود بپرسیم که چه کار باید بکنیم؟».
نظرات بینندگان