arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

تولید محتوا چیست و چگونه می توانیم تولید محتوا کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولید محتوا چیست و چگونه می توانیم تولید محتوا کنیم؟

راستش را بخواهید، خیلی فکر کردم که جواب سوال "تولید محتوا چیست" را چگونه بدهم. سوالی که مدام پرسیده می شود و بسیاری از مواقع نمی توان پاسخ درستی برای آن یافت. واقعا تولید محتوا چیست؟ اصلا خود محتوا دقیقا چیست؟

حرف و حدیث در مورد تولید محتوا بسیار شنیده شده است و زمان آن رسیده به یک جمع بندی درست و حسابی در این مورد برسیم.

اگر کسب و کار دارید و به فکر توسعه آن هستید، اگر جویای مهارت هستید و می خواهید با کمک آن شغلی مناسب به دست آورید و اگر تصور می کنید تولید محتوا، امری به درد نخور است، حتما این متن را بخوانید.

این متن همان تولید محتواست!

بله! این متن همان تولید محتواست! تعجب نکنید، شما در حال مطالعه یک محتوا هستید که من به عنوان تولید کننده محتوا، آن را آماده کرده ام تا با شما ارتباط برقرار کنم. اما چرا؟ راه دیگری برای ارتباط با شما وجود ندارد. مگر می شود به غیر از محتوا با شمایی که نمی دانم در کجای این دنیا هستید، چه ویژگی های شخصیتی دارید و به چه منظوری در پی خواندن این متن هستید، ارتباط برقرار کرد؟

پس خواننده عزیز، در پاسخ به سوال "تولید محتوا چیست" باید بگویم تولید محتوا دقیقا همین متنی است که در حال مطالعه آن هستید.

دقیقا تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا هر آن چیزی است که در فضای دیجیتال می توان با کمک آن با مخاطبین ارتباط برقرار کرد. محتوا می تواند مانند پیامی که می خوانید، متنی باشد، می تواند کلیپ و فیلم باشد، می تواند تصویر باشد و می تواند صوت باشد.

بله گفته بودم هر آن چیزی که بتوان با کمک آن با مخاطبین ارتباط برقرار کرد. اشتباه نکنید تولید محتوا همان تبلیغات نیست! این دو تفاوت بسیاری با هم دارند. بگذارید به زبان دیگری توضیح دهم.

تولید محتوا، همان تبلیغات نیست

تصور کنید شما یک برند آرایشی و بهداشتی دارید و برای جذب مخاطب و بالا رفتن فروش خود، میبایست برندینگ خود را بهبود ببخشید. در این مسیر چند راه پیش رویتان است.

راه اول آن است که به روش سنتی تبلیغ کنید. یعنی از جراید، صدا و سیما، بیلبورد های شهری، تراکت و... استفاده کنید تا مخاطبین به مرور برند شما را بشناسند و از شما خرید کنند.

راه دیگر آن است که راه های هزینه بر، چون استفاده از صدا و سیما و بیلبورد ها و... را کنار بگذارید و تلاش کنید از طریق راه های ارتباطی دیگر، مخاطب را به سوی خود بکشانید. مثلا استفاده از سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و... .

خوب در این سایت ها چه کار باید انجام دهید؟ باید با مخاطب از طریق محتوا ارتباط برقرار کنید. سوالاتش را پاسخ دهید، نیازهایش را بشناسید و به آنها کمک کنید و به طور کلی کاری کنید که شما در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

مثلا مخاطب شما کلید واژه "درمان خانگی ریزش مو" را سرچ می کند. شما هم که دارای یک سایت در حوزه آرایشی و بهداشتی هستید، در بخش بلاگ خود یک محتوا با این کلید واژه دارید. یعنی به کاربر کمک می کنید تا با خواندن مطلب شما، متوجه شود که چطور می تواند در خانه، ریزش موی خود را درمان کند.

مهمترین اتفاقی که در این بین رخ می دهد آن است که مخاطب متوجه می شود که این سایت، سایتی است که توسط حرفه ای های حوزه آرایشی بهداشتی مدیریت می شود. پس...

تولید محتوا چیست و چگونه می توانیم تولید محتوا کنیم؟

جلب اعتماد مخاطب، ماموریت اصلی تولید محتوا

پس در این شرایط مخاطب با نام شما آشنا می شود و با تکرار این مسئله، به شما اعتماد کرده و در نهایت از شما خرید می کند.

در واقع شما با کمک تولید محتوا، مشکلی از مشکلات کاربر را رفع کرده و اعتماد او را جلب می کنید. این کار دقیقا بر عکس پیام های تبلیغاتی است که در سراسر شهر، در صدا و سیما و... مشاهده می کنید.

پیام های تبلیغاتی تهاجمی هستند و به مدام در گوش مخاطب می خوانند که از ما خرید کن، ما خوب هستیم، ما بهترین هستیم، ما...

اما تولید محتوا به آرامی خود را در ذهن مخاطب جای می دهد و سبب می شود به مرور زمان، مشتریانی به دست آورید که به شما اعتماد دارند و شما را با چشم یک متخصص می نگرند.

شما نیازمند تولید محتوا هستید

اکنون که متوجه شدید تولید محتوا چیست و به درستی آن را درک کردید، زمان آن رسیده که نیم نگاهی به خود و کسب و کارتان بیاندازید و دست به کار شوید. شما چه شغلی دارید؟ کار شما ستنی است یا شغلی امروزی دارید؟

برای ما تفاوتی ندارد زیرا تمامی شغل های دنیا، دیر یا زود مجبور به آنلاین شدن هستند وگرنه شکست خواهند خورد. پس زمان را از دست ندهید و همین امروز برای آنلاین شدن کسب و کار خود و ارتباط با مخاطبین، دست به کار شوید.

یادتان نرود شما در دنیای آنلاین و با کمک محتوا، به تمامی نقاط دنیا دسترسی خواهید داشت و از هر جای دنیا می توانید مخاطبین خاص خود را جذب کنید. (بعید می دانم این ویژگی در کسب و کارهای سنتی امکان پذیر باشد)

خودمان تولید محتوا کنیم؟

باید در پاسخ بگویم خیر! این که شما پاسخ تولید محتوا چیست را می دانید دلیل نمی شود تولید کننده محتوا باشید. کار را به کاردان بسپارید.

شما باید در کنار خود از یک تیم متخصص کمک بگیرید و با همراهی آنها، استراتژی محتوایی خود را بچینید، برای تعامل بهتر با کاربران برنامه ریزی کنید و به بهترین نحو آن را پیاده سازی نمایید.

اگر به دنبال یک تیم تولید محتوای حرفه ای هستید که بتواند به درستی مخاطبین شما را آنالیز کند، به خوبی بازار کارتان را بشناسد، با فضای آنلاین تمام و کمال آشنایی داشته باشد و بدون توقف سبب رشد شما شود، ما به شما تیم الوکانتنت را پیشنهاد می کنیم.

تیمی حرفه ای با نیروهایی متخصص که می تواند تمامی نیاز کسب و کار شما را شناسایی کرده و سبب رشد کسب و کار شما شود. یادتان نرود، کسب و کار شما نیازمند یک تغییر و تحول اساسی است. در این مسیر با متخصصین الوکانتنت همراه شوید.

نظرات بینندگان