arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

امام جمعه کرج: خبرنگار باید اقتضائات سیاسی را درک کند / برخی با استفاده از واژه آزادی بیان به دنبال تضعیف نظام هستند

حسینی‌همدانی امام جمعه کرج با بیان اینکه انتقاد سازنده برای جامعه بسیار مفید و نتیجه بخش است، گفت: برخی با استفاده از واژه آزادی بیان به دنبال تضعیف نظام هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امام جمعه کرج با بیان اینکه انتقاد سازنده برای جامعه بسیار مفید و نتیجه بخش است، گفت: برخی با استفاده از واژه آزادی بیان به دنبال تضعیف نظام هستند.

حجت الاسلام سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته کرج با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و عزای حسینی ، اظهار داشت : ماه محرم ، ماه تطهیر انسان‌ها است و این روند تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه پیدا می کند.

وی افزود: در محرم هر سال جوشش و حرارت حسینی در بین شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) پیدا می‌کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ظرفیت مکتب عاشورا بسیار عمیق و تاثیرگذار است ، بیان کرد: در ماه عزای حسینی کیفیت عزاداری‌ها باید به نسبت گذشته افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه فرهنگ عاشورا پس از انقلاب اسلامی در حال توسعه است ، تصریح کرد: متاسفانه در خصوص درس‌های عاشورا فقط چند فیلم فاخر در کشور ساخته شده و لازم است که آثار بیشتری در این زمینه تولید شود ، واقعه کربلا یکی از اثرگذارترین موضوعات عالم خلقت است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه این کلام امام حسین (ع)‌ هرگز در مقابل ظلم تسلیم نمی‌شویم تنها برای مسلمانان نیست، ادامه داد: این فرمایش نجات بخش تمام انسان‌های عالم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز عنوان کرد، مکتب محرم سدی درمقابل دشمنان داخلی و خارجی دانست و عاشورا مانند پادزهری قوی در مقابل تمام انحرافات است.

خطیب نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به 17 م: رداد سالروز شهادت "محمود صارمی" و روز خبرنگار با تبریک و گرامیداشت این روز اظهار داشت : خبرنگاران مسئولیت آگاه سازی آحاد جامعه را بر عهده دارند و روز خبرنگار روز پاسداشت قلم، فکر، اندیشه و آگاهی است.

وی با بیان اینکه مسئولیت خبرنگاران بسیار با اهمیت و موثر است، افزود: نشر یک خبر می تواند برای مسئولان آگاهی دهند و سبب اتخاذ تصمیمات سازنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه خبرنگار تراز نظام جمهوری اسلامی علاوه بر پای بندی بر اصول اخلاقی و توانمندی های تخصصی بی طرف است، بیان کرد: خبرنگار باید صادق باشد و اقتضائات سیاسی را درک کند.

امام جمعه کرج با بیان اشاره به اینکه انتقاد سازنده برای جامعه بسیار مفید و سازنده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی با استفاده از آزادی بیان و سوء استفاده از این عنوان به دنبال تضعیف نظام هستند.

نظرات بینندگان