arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

انتقال داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقال داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین

مهاجرت داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، از روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و صبح جمعه، بیست‌ودوم مرداد به پایان رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی شرکت داتین، از زمان انحلال و ادغام رسمی هر کدام از پنج بانک ادغامی، با توجه به اهمیت تداوم ارائه خدمات بانکی به مشتریان و برای هماهنگی میان سامانه جامع بانکی داتین و پنج سامانه دیگر، مقرر شد تا با شناسایی ۲۰ سرویس اصلی مشتریان شعب در بانک‌های مختلف، سامانه واسط ای‌اس‌بی ادغام توسط داتین تولید شود که درنهایت، هرکدام از بانک‌ها از طریق ای‌اس‌بی این سامانه و با اتصال به کُر خود، ۲۰ خدمت اصلی شعبه‌محور مشتریان را در اختیارشان قرار دهند.

چندی پیش با صدور مصوبه هیئت‌مدیره بانک سپه، زمان و نحوه مهاجرت بانک‌های ادغامی به سامانه‌های داتین، تعیین شد. بر اساس این مصوبه، داتین متعهد شد تا پایان سال ۱۴۰۰ هر پنج بانک ادغامی را به سامانه سپه مهاجرت داده و تا پیش از پایان سال، تمامی شعب ادغامی به سامانه‌های داتین مجهز شوند. به این ترتیب، با گذشت یک سال از بهره‌برداری راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، مهاجرت داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به عنوان نخستین بانک ادغامی در بانک سپه، مطابق با زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده انجام شد.

بنابراین، از ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه، بستر‌های زیرساختی و عملیاتی برای ورود داده‌های بانک کوثر آماده و تمامی داده‌های مشتریان سپرده و کارت، اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک این مؤسسه اعتباری، به بانک سپه، مهاجرت داده شدند. با این مهاجرت، کل عملیات بانکی در حوزه منابع مؤسسه کوثر سابق، به سامانه‌های سپه منتقل شدند تا در یک بستر یکپارچه، خدمات به مشتریان ارائه شود.

این مهاجرت به صورت یک‌باره انجام شد و به همین دلیل مشتریان مؤسسه کوثر سابق، برای دریافت خدمات خود نیازی به تغییر کارت، دسته‌چک و ... ندارند و می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی خود، در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک سپه نیز خدمات دریافت کنند.

این مرحله از مهاجرت از بعد فنی و مالی پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشت. برای مثال در حوزه اطلاعات مشتریان مشتریان مشترک بین دو سامانه شناسایی و اطلاعات آن‌ها ادغام شد. همچنین حساب‌ها و سپرده‌های مشتریان در دفترکل به گونه‌ای ادغام‌شده تا بانک بتواند در گزارش‌های متعدد مورد نیاز خود و نهاد‌های بالادستی، به سهولت عمل کند. همچنین برای تداوم خدمات کارت و در عین حال عدم نیاز به تغییر کارت مشتریان، سوئیچ پرداخت به صورت کاملاً «مولتی‌بین» در بانک عمل کرده و به شبکه شتاب متصل شده است.

نظرات بینندگان