arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر پیشتاز است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایطی که کار شمارش آرای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری مصر در حوزه خارج از کشور ادامه دارد اما تاکنون و با نهایی شدن شمارش آرا در سفارت خانه و کنسولگری های مصر در هفده کشور جهان، عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد مستقل انتخابات بالاترین آرا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش انتخاب، ابوالفتوح تاکنون با کسب 14هزار و 127 رأی، اول است و پس از او حمدین صباحی با 10هزار و 461 رأی، عمرو موسی با 9هزار و 188 رأی و محمد مرسی، با هشت هزار و 148  رأی در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نوشته پایگاه خبری البشیر، ابوالفتوح تاکنون در حوزه های انتخابیه کانادا، انگلیس، آلمان، آمریکا، اتریش، روسیه، نروژ و شيخ نشین دبی، بالاترین رأی را داشته است ضمن اینکه حمدین صباحی در سوئیس ، اتیوپی و پاریس رأی اول را به خود اختصاص داد و عمرو موسی در یونان، لبنان، نیوزیلند و مارسی فرانسه بالاترین رأی را داشته است. چنانچه محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین در سلطان نشین عمان، یمن و سودان رأی اول را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه بیشترین میزان آرای مصریان مقیم خارج از کشور در دو کشور عربستان و کویت بوده است به نظر می رسد با شمارش آرای مأخوذه در این دو کشور شاهد جابجایی نام نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری مصر باشیم.

نظرات بینندگان