arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

ریاض: امیدواریم تشکیل دولت افغانستان، گامی در مسیر درست باشد

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید افغانستان از سوی طالبان، گامی در مسیر درست در راستای برقراری امنیت و ثبات، دوری از خشونت و افراط گرایی و ساختن آینده روشن باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید افغانستان از سوی طالبان، گامی در مسیر درست در راستای برقراری امنیت و ثبات، دوری از خشونت و افراط گرایی و ساختن آینده روشن باشد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه این کشور، از طریق ارتباط ویدئویی در نشست مجازی وزرا درباره افغانستان شرکت کرده است.

بنا بر گزارش واس، بن فرحان در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به ملت افغانستان و خانواده های افرادی که در رویدادهای ناگوار فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» شهر کابل جان خود را از دست دادند، پشتیبانی کشورش از مردم افغانستان در این مرحله سرنوشت ساز از تاریخ این کشور و همچنین حمایت از انتخاب های آنها در رابطه با آینده کشور خود به دور از دخالت خارجی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه تاکید کرد که کشورش امیدوار است جنبش طالبان و همه طرف های افغان برای حفظ صلح و امنیت و حفاظت از جان و مال غیر نظامیان تلاش کنند و تشکیل دولت پیشبرد امور در افغانستان از سوی این جنبش نیز گامی در مسیر درست در راستای برقراری امنیت و ثبات، دوری از خشونت و افراط گرایی و ساختن آینده روشن و سازگار با این آرزوها باشد.

بن فرحان همچنین خاطر نشان ساخت که دولت عربستان برای پشتیبانی از راه هایی که افغانستان از طریق آنها می تواند بر چالش های کنونی خود فائق آید، اهمیت بسیار زیادی قائل است.

نظرات بینندگان