arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه روسیه در مورد برجام / مسکو: آمادگی تهران برای بازگشت هرچه سریعتر به مذاکرات نقش مهمی دارد

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره برجام و مذاکرات وین برای احیای این توافق بین المللی روز پنجشنبه در مسکو دیدار و رایزنی کرده است.وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «در این رابطه آمادگی تهران برای بازگشت هرچه سریعتر به میز مذاکرات نقش مهم دارد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره برجام و مذاکرات وین برای احیای این توافق بین المللی روز پنجشنبه در مسکو دیدار و رایزنی کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روزهای هشتم و نهم ماه سپتامبر (دیروز و امروز) با رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرده است.

در این رایزنی ها، نیکلای اسپاسکی معاون شرکت دولتی روس اتم و د.هایزنگ معاون وزیر انرژی آمریکا شرکت داشتند و دو طرف درخصوص دورنمای احیای کامل طرح جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) گفت و گو کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: دو طرف بر پایبندی به ادامه همکاری در چارچوب مذاکرات وین با شرکت همه طرف های شرکت کننده در برجام ازجمله ایران و نیز نمایندگان آمریکا در آن تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است : «در این رابطه آمادگی تهران برای بازگشت هرچه سریعتر به میز مذاکرات نقش مهم دارد.»

در رایزنی ریابکوف و مالی، بر لزوم اقدامات عملی برای احیای برجام برمبنای مذاکراتی که از ماه آوریل تا ژوئن ( فروردین تا خرداد ) صورت گرفت، تاکید شد.

در این رایزنی همچنین به نقش قابل توجه و سازنده آژانس بین المللی انرژی اتمی در روند تثبیت و ازسرگیری اجرای برجام اشاره و بر عزم برای ادامه حمایت از فعالیت های آژانس در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید شد.

پیشتر اعلام شده بود که رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران به روسیه و فرانسه سفر می‌کند و روسیه نیز برای مذاکره با طرف آمریکایی درباره برجام اعلام آمادگی کرده بود.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد؛ رابرت مالی و هیاتی کوچک از هفتم تا دهم سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریورماه جاری) به مسکو و پاریس سفر خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف از سفر رابرت مالی، مشورت با شرکای روسی و اروپایی در مورد برنامه هسته ای ایران است تا به توافقی در مورد بازگشت متقابل به برجام دست یابند.

نظرات بینندگان