arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

عملیات نظامی علیه ایران جزئی از لایحه ی هزینه های نظامی آمریکا در سال 2013

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیس کوسینیچ ، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و از اعضای کنگره آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: در لایحه قانونی مربوط به هزینه های نظامی آمریکا در سال آینده عملیات جنگی علیه ایران بررسی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از صدای روسیه، وی افزود: کنگره در حال آماده کردن شرایط برای حمله نظامی به ایران است که برای جهان فاجعه آمیز خواهد بود.

این اسناد ، برنامه های نقل و انتقالات هوایی و همچنین نیروهای نظامی دریایی مشخص در منطقه را برای آغاز یک کمپین طولانی مورد بررسی قرار می دهد.

 در لایحه ی قانونی مربوط به هزینه های نظامی آمریکا در سال 2013 ، ضمیمه مربوط به عملیات نظامی علیه ایران ذکر شده است. نویسندگان سند امکان ادامه طولانی مدت کمپین نظامی را مجاز می دانند که هدف آن ، خنثی سازی برخی از تاسیسات اتمی و نظامی ایران است. اکنون لایحه قانونی تحت بررسی نمایندگان کنگره قرار گرفته است. 

پاول زالاتاروف ، معاون دانشکده مطالعات کانادا و آمریکا آکادمی علوم روسیه بیان داشت: مداخله فعال نیروهای خارجی که آشوب را در کشورهای خاور نزدیک موجب شده است در دستان واشنگتن قرار دارد .

وی افزود: در کل ، ایالات متحده آمریکا در این منطقه فعالیت به شدت خشونت آمیزی را گسترش می دهد. ما این موارد را  بر طبق حوادث لیبی و سوریه مشاهده کرده ایم. در صورت بروز درگیری و آشوب، آمریکا سعی می کند آنرا به نفع خود هدایت کند. این امرتاثیر غیر مستقیم بر تبادل منابع انرژی به کشورهایی مانند چین و هند  را نشان می دهد که سردمداران عمده و بزرگ جهانی هستند . اگر آمریکا نمی تواند ریاست خود را به علت مشکلات اقتصادی حفظ نماید امکان توقف رقابت به وجود می آید.در حال حاضر آغاز عملیات های گسترده و جهانی بعید به نظر می رسد البته فقط فعلا.

لئونید ایواشوف ، رئیس مرکز تحقیقات ژئوپلیتیک خاطر نشان می کند :  در صورت بروز درگیری ،  وخیم شدن ارتباط با روسیه را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نه تنها مشکلات دفاع ضد موشکی بلکه مشکل حمله سریع جهانی شدت خواهد گرفت. ما وارد وضعیت جنگ سرد می شویم. مواجه ژئوپلیتیکی ، ابدی است و هیچ گاه تمام نمی شود اما جنگ سرد فرم های فعال تر و شدید تری را به همراه دارد.

اعضای کنگره و دموکرات ها عقیده دارند که جنگ با ایران عواقب فاجعه آمیزی برای آمریکا به دنبال دارد و با لایحه پیشنهادی جمهوری خواهان مخالفت می کنند. بدین ترتیب، شانس تصویب این لایحه قانونی بسیار کم است برای آنکه دموکرات ها اکثریت کرسی کنگره را در اختیار دارند. علاوه بر این کاخ سفید از قصد خود برای  اعلام وتو بر این لایحه اطلاع داده است
نظرات بینندگان