arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قطعنامه شورای حکام علیه ایران منتفی شد / هر ۶ تا ۹ ماه یکبار، باید واکسن کرونا بزنید / طالبان: استادان مرد می‌توانند به دانشجویان دختر تنها از «پشت پرده» درس دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

قطعنامه شورای حکام علیه ایران منتفی شد
قدرت‌های غربی روز دوشنبه پس از موافقت تهران با تمدید نظارت بر برخی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، طرحشان برای صدور قطعنامه علیه ایران را کنار گذاشتند. تصمیم ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و آلمان مبنی بر عدم پیگیری صدور قطعنامه علیه ایران در نشست این هفته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، از تشدید تنش با ایران که می‌تواند امید‌های از سرگیری مذاکرات گسترده‌تر برای احیای برجام را از بین ببرد، جلوگیری می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ منتهی به ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۲۷ نفر رسید. متاسفانه ۴۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۴ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.

گفت‌وگوهای وین در «تاریخ نزدیک» از سر گرفته می شود
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تصمیم خود را عوض نکردیم و دولت فعلی هم اعلام کرده که گفت‌وگوهای وین از سر گرفته می‌شود. بالاخره دولتی رفته و آمده است. یک فرآیند کاملا دموکراتیک در ایران رخ داده است و این کشورها بهتر می‌دانند در این ترتیبات هم ترتیبات اجرایی و هم ساختارها و هم افراد دستخوش تحولاتی می‌شوند.

وزارت خارجه: درمورد واردات واکسن فایزر و مدرنا هیچ خط قرمزی نداشته و نداریم
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره واکسن‌هایی که اسم برده شد (فایزر و مدرنا) نیز هیچ محدودیتی نداریم و موارد به وزارت بهداشت منتقل و این وزارتخانه تأیید کرده و اگر مسائل فنی آن انجام شود قطعا می‌تواند واردات انجام شود.

امیرعبداللهیان: در حال مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین هستیم
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به همتای انگليسی، به انتظار جمهوری اسلامی ایران در لغو تمامی تحریم‌های غیر قانونی تاکید کرد و یادآور شد دولت سیزدهم به رغم آنکه طبیعتا در ابتدای کار در حال مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین است، تصریح کرده که به مذاکراتی که دارای نتایج ملموس بوده و حقوق و منافع مردم را تامین کند اقبال خواهد داشت.


هر ۶ تا ۹ ماه یکبار، باید واکسن کرونا بزنید
توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره تزریق دوز سوم گفت: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین ۶ تا ۹ ماه یک‌بار کل کشور باید واکسینه شوند.

طالبان: استادان مرد می‌توانند به دانشجویان دختر تنها از «پشت پرده» درس دهند
وزارت آموزش عالی طالبان از حذف برخی درس‌ها در دانشگا‌ه‌های افغانستان که به گفته او در تضاد با اسلام قرار دارند، خبر داد. عبدالباقی حقانی، وزیر آموزش عالی طالبان در جمع خبرنگاران گفت: «هر مضمونی در دروس دانشگاه‌ها که در تضاد با شریعت اسلامی باشد، حذف خواهند شد.»او گفت: استادان مرد می‌توانند به دانشجویان دختر تنها از «پشت پرده» درس دهند

نظرات بینندگان