arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

۱۶۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران پذیرش شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۷۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا ویروس از اول اسفند ۹۸ تاکنون در بیمارستان‌های استان مازندران پذیرش، مداوا و ترخیص شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۷۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا ویروس از اول اسفند ۹۸ تاکنون در بیمارستان‌های استان مازندران پذیرش، مداوا و ترخیص شدند.

دکتر تورج اسدی با بیان اینکه، از زمان همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون، ۱۵۵ تبعه افغانستانی، پنج تبعه عراقی، ۲ تبعه پاکستانی و هشت تبعه از دیگر کشورها به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران نمونه گیری، بستری، درمان و ترخیص شدند، افزود: همچنین از اول تیر ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰ تبعه افغانستانی، ۲ تبعه عراقی، یک تبعه پاکستانی و سه تبعه از دیگر کشورها به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ یا انجام نمونه‌گیری کرونا به بیمارستان های مازندران مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از اول تیر ۱۴۰۰ تاکنون ۴۳ هزار و ۱۱۷ نفر برای انجام نمونه گیری و یا درمان بیماری کرونا به بیمارستان‌های مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴۹ نفر غیر بومی بودند.

اسدی گفت : براساس آمار، کمتر از یک درصد از مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا از اول تیر تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ به بیمارستان‌های مازندران غیربومی بودند.

این مسئول با اعلام این که از اول اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۹ نفر به دلیل ابتلا یا انجام نمونه گیری کرونا به بیمارستان‌های مازندران مراجعه کردند، خاطر نشان کرد: از این تعداد مراجعه کننده، یک‌هزارو ۴۹۲ نفر غیربومی بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مجموع از زمان همه‌گیری شیوع کرونا ویروس تاکنون ۱.۴۱ درصد از مجموع بستری و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های مازندران به دلیل شیوع کرونا ویروس غیربومی هستند.

بیماری کووید ۱۹ از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار در بابل به مازندران رسید. این استان تاکنون پنج موج شیوع این بیماری را پشت سرگذاشته است.

ایرنا

نظرات بینندگان