arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / توصیه رهبری درمورد برخورد با امریکایی‌ها در سال ۸۶ / نماینده معتاد و ترزیقی در مجلس؟ / تکذیب واردات فایزر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب واردات فایزر
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که از آنجاکه بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.

۱۴ درصد ایرانی‌ها واکسن نمی زنند؟
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با انتشار یافته‌های یک نظرسنجی اعلام کرد ١۴ درصد شهروندان بالای ١٨ سال اصلا تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۶ مهر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۳۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

واکسیناسیون ۷۰ درصدی تا دو هفته آینده
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم خواهیم رسید. عین‌اللهی در خصوص طرح قرنطینه هوشمند، بیان کرد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود هستند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت:در حالیکه روابط خوب و محترمانه‌‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.او با بیان اینکه مانور ایران در مناطق مرزی شمال‌غرب، یک موضوع حاکمیتی است گفت: حضور هرچند نمایشی اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهیم کرد؛ دراین رابطه هر اقدامی که لازم بدانیم انجام خواهیم داد.

اسلامی: درخواست آژانس در راستای عملیات تروریستی است
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اصرار آژانس برای نصب دوربین در مکان‌هایی که در اثر عملیات تروریستی صدمه دیده است، در راستای همان عملیاتی است که علیه ایران صورت گرفته است و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم. ایران ۵۰ سال است که عضو آژانس بین‌الملللی است و این نهاد باید به رفتار تبعیض‌آمیز و سیاسی خاتمه دهد .

نماینده معتاد و ترزیقی در مجلس؟
علیرضا سلیمی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: در دوره‌های قبل نماینده‌ای داشتیم که خیلی مشخص بود که معتاد و تزریقی بود و او را از خیابان‌ها جمع می‌کردند و می‌آوردند و تا پایان دوره هم نماینده بود و وقتی این مساله کشف شد، آیا او باید تا پایان دوره نماینده باقی بمانده و آبروی نظام و مجلس را ببرد؟ باید با او چه کرد؟ البته استثناء است، ممکن است در چند دوره یک نفر مانند این نماینده ورود پیدا کند، چه باید کرد؟ باید فقط نگاه کرد و حرص خورد که چرا او وارد مجلس شده است؟

توصیه رهبری درمورد برخورد با امریکایی‌ها در سال ۸۶
امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در جمع ایرانیان مقیم فرانکفورت آلمان به بیان خاطره‌ای از توصیه‌های رهبری پیش از مذاکره با آمریکا در عراق در سال ۸۶ پرداخت. امیر عبداللهیان تصریح کرد: ایشان بیان داشتند در مذاکره اولا آداب دیپلماتیک را به صورت کامل رعایت کنید، نگویید این ها آمریکایی هستند و ما با این ها مشکل داریم. حتی اگر دعوتتان کردند به ناهار، شما نیاز نیست همه چیز را در رسانه هیاهو بکنید، برخوردتان به گونه ای باشد که فرهنگ و تمدن و ادب ایرانی را نشان بدهد.

 

نظرات بینندگان