arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / امیرعبداللهیان: آمریکا ١٠ میلیارد دلار پول ما را بدهد تا زودتر به مذاکره برگردیم / احیای ۹۰ با اجرای فردوسی پور؟ / تهاتر نفت و کالای غیرنفتی در دستور کار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمار نهایی زائران ایرانی اربعین
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: بطور کلی جمع ورودی و خروجی زائران از مرزهای زمینی و هوایی ۳۹۵ هزار و ۲۸۳ نفر بوده که از این تعداد برای ۸۲ هزار و ۸۶۷ نفر تست سریع کرونا انجام گرفته و نتیجه تست ۲۵۸ نفر مثبت بوده و برای ۶۹۷۳ نفر نیز تست پی‌سی‌آر صورت گرفته و نتیجه تست ۳۳ نفر مثبت بوده است.

احیای ۹۰ با اجرای فردوسی پور؟
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به درخواستی برای احیای برنامه ۹۰ با اجرای عادل فردوسی پور گفت: از نظر ما ایشان منعی ندارند و می‌توانند برگردند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۱۰ مهر وزارت بهداشت، از روز جمعه تا شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. همچنین ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر رسید.

تاکید رئیسی بر واکسیناسیون ۱۲ ساله‌ها
رئیس جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته است، گفت: در کنار اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای دوازده سال نیز با سرعت انجام شود. رئیسی گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.

اسرائیل: اطلاعاتی که به آمریکا دادیم، منجر به ترور سردار سلیمانی شد
تمیر هایمن، رئیس بخش اطلاعات نظامی اسرائیل  گفت که ترور سردار سلیمانی در پی دادن اطلاعاتی از سوی شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل به آمریکا انجام شد. وی گفت: این اطلاعات را ما آماده کردیم و باعث شد که ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج(فارس) برگردد چرا که آمریکا متوجه شد که سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه جنگی علیه این کشور آغاز خواهد کرد و این مساله بسیار مهمی بود. آمریکا در آن زمان به دلیل وجود داعش در منطقه حضور داشت نه به خاطر وجود ایران اما اطلاعات ما بعد از آن به ترور سردار سلیمانی کمک کرد. همچنین گاردین نوشت: احتمالا یک پایگاه نیروی هوایی انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش‌آفرینی کرده.

تهاتر نفت و کالای غیرنفتی در دستور کار
مهدی نیازی معاون وزیر صمت گفت: در بسته تسهیل صادرات و واردات که امروز از سوی دولت ابلاغ شد به گسترش رویه های تجاری به ویژه تهاتر نفت و کالای غیرنفتی پرداخته شده است.

تایید کشف ۸۲ دستگاه ماینر در بورس
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص کشف تعدادی دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: بر اساس گزارش ماموران در بازرسی از محل، تعداد ۸۲ دستگاه ماینر که در لحظه بازدید این شرکت در مدار قرار نداشتند کشف و ضبط شد. نگهداری یا اتصال دستگاه های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، غیرقانونی بوده و مسئولیت آن در موارد سازمانی بر عهده بالاترین مقام سازمان و در سایر موارد بر عهده شخص دارنده انشعاب برق است.

امیرعبداللهیان: آمریکا ١٠ میلیارد دلار پول ما را بدهد تا زودتر به مذاکره برگردیم
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: آمریکایی ها مدام به دنبال ارتباط و پیغام رسانی بودند. اگر آمریکایی ها نیت واقعی دارند ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه شده ما را آزاد کند تا به عنوان پالس مثبت تلقی کنیم و زودتر به میز مذاکره برگردیم.

عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی شد
با حکم سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، سید عباس عراقچی به سمت دبیری شورا منصوب شد. عراقچی که در حال حاضر مشاور وزیر امور خارجه نیز هست، پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله سفیر ایران در فنلاند و ژاپن، معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و نیز معاونت سیاسی این وزارتخانه را بر عهده داشته است.

حمید صفت از اتهام قتل عمد تبرئه شد
حمید صفت، رپر معروف که متهم به قتل پدرخوانده‌اش بود و دو دور در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در اولین دور که در شعبه دهم برگزار شد قضات دادگاه او را گناهکار شناخته و به قصاص محکوم کردند اما این رای در دیوان عالی کشور نفض شد. متهم این بار در شعبه هشتم به ریاست قاضی رحمانی محاکمه شد و به گفته ایوب میلکی، یکی از وکلای مدافع حمید صفت، از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

نظرات بینندگان