arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

10 مورد برتری قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

10 مورد برتری قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

قفل های دیجیتال یکی از جدیدترین و امن ترین انواع قفل ها هستند که استفاده از آن ها در چند دهه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. این قفل ها مجهز به سیستمی هوشمند هستند و بدون نیاز به کلید درب خانه یا گاو صندوق شما را قفل می کنند. بالا بودن امینت این قفل های نسبت به قفل های مکانیکی موجب شده تا امروزه بسیاری از شرکت ها، خانه های لوکس و فروشگاه ها برای محافظت از حریم خود از این قفل ها استفاده کنند. اما قفل های دیجیتال چه مزیت هایی نسبت به قفل های مکانیکی دارند؟ در این مقاله می توانید با همه ویژگی های مثبت قفل دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی آشنا شوید.

ویژگی های مثبت قفل دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی

1- قفل دیجیتالی نیاز به کلید ندارد

اولین مزیت قفل های دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی این است که شما برای باز کردن قفل های دیجیتالی نیاز به کلید ندارید. سیستم هوشمند قفل های دیجیتال به گونه ای تنظیم شده است که شما می توانید با وارد کردن یک کد، اثر انگشت و یا کارت هوشمند درب را باز کنید. این موضوع موجب افزایش امنیت این قفل ها و همچنین عدم توانایی سارقین برای کپی کلید و باز کردن درب می شود.

2- قفل های دیجیتالی امنیت بالایی دارند

همان طور که گفته شد قفل های دیجیتالی بدون استفاده از کلید باز و بسته می شوند. از همین رو هیچ فردی جز صاحب قفل قادر به باز کردن آن نخواهد بود. در این نوع قفل ها کپی کردن کلید و گم شدن کلید معنایی ندارد و فرد می تواند با وارد کردن کد رمز یا قرار دادن انگشت خود روی قفل لمسی آن را باز کند. از همین رو امنیت این قفل ها بسیار بیشتر از قفل های مکانیکی است و هیچ کس به راحتی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. آداک لاک یکی از شناخته شده ترین شرکت های واردات انواع قفل های هوشمند است که قفل هایی با بالاترین میزان امنیت و کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

3- قفل های دیجیتال از راه دور هم باز می شوند

یکی دیگر از مزیت های قفل دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی این است که برای باز کردن درب در زمان هایی که خانه نیستید هم می توانید از طریق ریموت یا نرم افزاری که روی گوشی نصب می شود درب را باز کنید. در واقع اگر خانه نیستید و قرار است مادرتان به خانه شما بیاید. شما می توانید به راحتی با استفاده از اپلیکیشن مربوط به قفل درب را برای او باز نمایید.

4- قفل های دیجیتال توانایی شناخت چهره دارند

برخی از قفل های دیجیتال به سیستم شناسایی چهره مجهز هستند. در واقع اگر کسی غیر از شما قصد باز کردن قفل را داشته باشد، قفل چهره فرد را بررسی می کند و در نمایشگر گوشی به شما نشان می دهد. در صورتی که فرد غریبه قصد ورود به خانه را داشته باشد، می توانید به راحتی متوجه این امر شوید و هر چه سریع تر جلوی بروز مشکل را بگیرید.

10 مورد برتری قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

5- امکان دسترسی مقطعی برخی افراد برای باز کردن قفل های دیجیتال وجود دارد

یکی دیگر از امکانات جذاب قفل های دیجیتال آن است که شما می توانید در یک تایم کوتاه و در یک بازه زمانی مشخص به فرد دیگری نیز اجازه باز کردن درب را بدهید. برای مثال مشخص می کنید که اثر انگشت فردی دیگر به جز شما تنها از ساعت 7 تا 8 صبح فعال باشد و در سایر ساعات او قادر به باز کردن درب نباشد. 

6- قفل های دیجیتال مجهز به سیستم ضد سرقت هستند

شاید با دیدن این تیتر با خودتان فکر کنید که قفل های مکانیکی مدرن نیز به سیستم ضد سرقت مجهز هستند. اما باید بدانید که قفل های دیجیتال سیستم پیچیده تری نسبت به قفل های مکانیکی دارند. زمانی که فردی قصد باز کردن قفل مکانیکی را داشته باشد، آلارم به صدا درمی آید و اگر شما در آن مکان حضور نداشته باشید، متوجه بروز مشکل نخواهید شد. اما سیستم ضد سرقت قفل های دیجیتال به گونه ای متفاوت عمل می کند. در این قفل ها اگر کسی قصد باز کردن قفل ها را داشته باشد. نه تنها آلارم در خانه به صدا در می آید، بلکه شما هر کجا که باشید از طریق گوشی خود از این موضوع باخبر خواهید شد. برای مشاهده مدل های هوشمند و ضد سرقت قفل های دیجیتال می توانید قفل های آداک لاک را خریداری کنید.

7- قفل های دیجیتال به سیستم قفل هوشمند مجهز هستند

در خانه هایی که از قفل مکانیکی استفاده می شود، زمان خروج از خانه باید حتماً درب را قفل کنید و بعد خارج شوید. در غیر این صورت درب شما قفل نشده باقی می ماند و احتمال ورود سارقین به خانه افزایش پیدا می کند. اما قفل های هوشمند دیجیتال بعد از بسته شدن درب به صورت اتوماتیک قفل می شوند و اجازه ورود به هیچ فردی را نمی دهند.

8- قفل های دیجیتال مجهز به آلارم ضد حریق هستند

از امکانات دیگر قفل های دیجیتال می توان به آلارم ضد حریق آن اشاره کرد. برخی از قفل های دیجیتال سنسور تشخیص دما دارند و به محض اینکه حرارت از یک میزان مشخصی زیاد شود، آلارم به صدا در می آید و ساکنین را با خبر می کند.

9- درب های دیجیتال در تاریکی نیز به راحتی باز می شوند

برای باز کردن درب های مکانیکی در شب نیاز به نور دارید تا بتوانید کلید را داخل قفل کنید. اما قفل های دیجیتال طوری طراحی شده اند که با نزدیک شدن به آن اشعه مادون قرمز آن روشن می شود و از همین رو شما می توانید بدون هیچ نوری هم آن را باز کنید.

10- قفل های دیجیتال نیاز به تعمیر کمتری دارند

قفل های مکانیکی ممکن است در حین کار شکسته شوند و آسیب ببیند. اما قفل های دیجیتالی طوری طراحی شده اند که مقاومت بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. از طرف دیگر در صورت خراب شدن قفل های دیجیتال شما می توانید با راحتی آن را تعمیر کنید. در حالی که قفل های مکانیکی بعد از خراب شدن باید تعویض شوند.

10 مورد برتری قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

خرید قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال نسل جدید قفل ها هستند که همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، مزیت های زیادی نسبت به قفل های مکانیکی دارند. بهترین قفل دیجیتال معمولاً به قفلی خطاب می شود که ضمن امنیت بالایی که دارد، به سیستم های هوشمند و نرم افزارهای گوشی مرتبط می شود و از این راه به کنترل قفل از راه دور نیز کمک می کند. آداک لاک یکی معتبرترین شرکت های ارائه دهنده قفل های دیجیتال در کشور است که با 40 سال سابقه در زمینه واردات و نصب تجهیزات هوشمند بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید قفل دیجیتال از کارشناسان آداک لاک کمک بگیرید.

 

 

نظرات بینندگان