arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور: برگردید اگر مشکلی پیش آمد، مسئولیت با وزارت خارجه / تهاتر نفت با ۳۶۰۰ اتوبوس / ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکا در خلیج فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تهاتر نفت با ۳۶۰۰ اتوبوس
مهدی جمالی نژاد معاون معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت:‌ ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴هزار و ۳۴۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۶۵۰ نفر از آنها بستری شدند و متاسفانه ۱۰۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ به ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۸ نفر و مجموع جان باختگان به ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید.

اعلام مخالفت مخبر با ارز ترجیحی
محمد مخبر معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط سخت اقتصادی و با تورم بالا تحویل گرفت، تصریح کرد: ارز ترجیحی که البته واقعا آن را برای اقتصاد کشور مفید نمی دانم اما در هر صورت جزو ابزارهایی بوده که فنر قیمت ها را طی سالهای اخیر متراکم نگه داشته است و متاسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ برای استفاده از ارز ترجیحی داده بود در دولت گذشته هزینه شده بود و در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکا در خلیج فارس
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم کشورعزیزمان در خلیج فارس تا کنون ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی ها تقدیم نظام اسلامی کرده ایم. البته در درگیری هایی که با آمریکایی‌ها داشتیم ، برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است. ما به ازای ۹ شهید تقدیمی در نبرد مستقیم با امریکایی ها ، توانستیم با لطف خدای متعال ، ۹ سیلی به یاد ماندنی به آنها بزنیم و آنها امروز به خوبی سیادت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی متوجه شده اند.

هفته آینده؛ اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری کرونا در کشور زیاد شده است گفت: محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود. وی اظهارداشت: در اکثر کشورهای دنیا با وجود اینکه به صورت ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کرونا انجام شده اما این کشورها دوباره درگیر پیک جدید کرونا هستند.

«اکبر خرمدین» در زندان درگذشت
اکبر خرمدین که به اتهام قتل دو فرزند و یک داماد خود در زندان رجایی‌شهر کرج حضور داشت، ظهر امروز به دلیل ایست قلبی درگذشت.

امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور: برگردید اگر مشکلی پیش آمد، مسئولیت با وزارت خارجه
حسین امیر عبداللهیان گفت: ایران هراسی در بین ایرانیان خودمان در خارج از کشور اکنون یک معضل است. وزیر امور خارجه گفت: ممکن است این نگرانی در بین برخی از ایرانیان در خارج از کشور وجود داشته باشد که در هنگام ورود به کشور در فرودگاه دچار مشکل شوند، در این چارچوب سامانه ای در وزارت خارجه از حدود یک هفته دیگر بارگزاری می شود که به این افراد در این زمینه راهنمایی می کند و اعلام می کند که شما هیچ مشکلی برای ورود و برگشت ندارید و اگر مشکلی پیش آمد وزارت خارجه مسئول است و ما این مسئله را تضمین می کنیم.

نظرات بینندگان