arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

احتمال افزایش قیمت بلیط اتوبوس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تابستان 99 بود که ستاد ملی مقابله با کرونا برای قطع زنجیره انتقال کرونا در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، دستور به ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس و قطار تا سقف حداکثر 50 درصد داده بود. اما اکنون با پوشش دهی گسترده واکسیناسیون در کشور و تزریق بیش از 100 میلیون دز، معاون وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین ابلاغیه خود، دستور به لغو کلیه محدودیت ها و پذیرش مسافر با همه ظرفیت را داده است.

احتمال افزایش قیمت بلیط اتوبوس

این محدودیت های پذیرش مسافر در حوزه ی حمل و نقل هوایی نیز اجرا شده است؛ بطوریکه ایرلاین ها تا پیش از این مجاز به ارائه 60 درصد ظرفیت هواپیما بوده اند. اما از تاریخ 1 آذر نیز آنان نیز مجاز به ارائه ظرفیت کامل پرواز خواهند بود.

در خصوص قیمت بلیط های اتوبوس نیز، تاکنون گمانه زنی هایی شده است که با افزایش ظرفیت، قیمت بلیط ها کاهش یابد. پیش تر، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گویی رادیویی عنوان کرده بود که سال اخیر رانندگان و شرکت های اتوبوسرانی با ضررهای هنگفتی مواجه بوده اند، به همین دلیل نیز قیمت بلیط ها افزایش یافته بود. این افزایش بلیط ها به گونه ای است که برخی از آن ها، هم چون بلیط اتوبوس تهران مشهد تا سقف 200 هزار تومان نیز به فروش می رسد. در این مورد نیز امانی در جدیدترین گفت و گوی خود در یک برنامه رادیویی افزوده است : «منتظریم این موضوع (مسافرگیری ۱۰۰ درصدی) اجرا شود و برآوردهایی از جابه جایی مسافر و درآمدهای شرکت‌ها داشته باشیم؛ اگر دیدیم درآمدهای شرکت‌ها کمبودهایی دارد، در خصوص افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های بین شهری تصمیم گیری می‌کنیم.»

هم چنین شایان ذکر است که تردد مسافران بین شهری با اتوبوس از تاریخ 1 آذر تنها با ارائه تست منفی pcr و یا کارت واکسن ممکن خواهد بود.

نظرات بینندگان