arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
گفت وگو با بنیانگذاران آژانس دیجیتال مارکتینگ هارمونی درباره فعالیت های آن در بازار تبلیغات آنلاین

هارمونی و هدفی به نام «دیجیتال مارکتینگ پایدار» در بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هارمونی و هدفی به نام «دیجیتال مارکتینگ پایدار» در بازار ایران

«صدای هارمونی، نخستین بار از پله های دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف و در میانِ گفت و گوی دو دانشجوی این دانشگاه، درباره مشکلات موجود در فرآیندهای جاری در آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعال بازار در آن دوره بلند شد. چند سال بعد همین صدای خفیف بعد از کسب تجربه هایی از سمت آن دو جوان به هماهنگی و بسامد بالایی رسید.» این جمله ها، روایتی است که یکی از بنیانگذاران هارمونی درباره ایده ی اولیه ی این کسب و کار می گوید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ هارمونی، به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ی یکتانت در ششم شهریور ماه 1399 ایجاد شد. هارمونی به‌عنوان ارائه‌دهنده ی خدمات 360 درجه دیجیتال مارکتینگ، خدماتی همچون طراحی کمپین، پرفورمنس و تبلیغات را انجام داده و در کنار آن، زمینه حضور شرکت ها در فضای دیجیتال را به صورت کامل، با طراحیی موشن گرافیک، طراحی لندینگ پیج و سایت، طراحی بنر، مشاوره تبلیغات و اجرای کمپین‌های ۳۶۰ درجه را فراهم می کند.

هارمونی و هدفی به نام «دیجیتال مارکتینگ پایدار» در بازار ایران

در حال حاضر، ماهیت پلتفرمی مجموعه یکتانت سبب شده که یکی از  نیازهای کسب‌وکارهای بزرگ در خصوص اجرای کمپین‌های 360 درجه در این پلتفرم قابل پاسخگویی نباشد. هارمونی شکل گرفت تا وظیفه ی یکپارچه کردن خدمات ارائه شدهٔ یکتانت و زیرمجموعه‌های آن را در راستای نیاز کسب‌وکارها به اجرای کمپین‌های تبلیغات آنلاین بر عهده بگیرد. حالا، به مناسبت عبور از یک سالگی هارمونی به سراغ مجتبی مطلوبی و محمد مهدی دانا به عنوان بنیان گذاران آژانس هارمونی رفتیم و با آنها در خصوص شکل گیری این آژانس دیجیتال مارکتینگ و اقدامات صورت گرفته از سوی آن به گفت و گو پرداختیم.

بنا بر اظهارات بنیان گذاران هارمونی، حدوداً 50 آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال در بازار ایران حضور دارند. مطلوبی، هم بنیانگذار هارمونی در خصوص دلایل پیدایش این آژانس در بازار تبلیغات آنلاین ایران گفت: «حضور ما در بازار در ابتدای امر به دلیل نواقص موجود در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ موجود در کشور بود. تا پیش از ایجاد هارمونی، یکی از نیازهای مشتریان بزرگ یکتانت این بود که تمایل داشتند صفر تا صد کمپین های تبلیغات آنلاین خود را به یک مجموعه یا آژانس بسپارند و از آنجایی که این نیاز با ماهیت پلتفرمی یکتانت در تناقض بود، ایده ی اولیه ی هارمونی شکل گرفت. مشکلات زیرساختی، مسائل مربوط به خلاقیت در طراحی کمپین‌ها، نیاز به اجرای کمپین‌ها به صورت 360 درجه، نیاز به تحلیل های تخصصی از وضعیت کمپین‌ها و زیر ساخت های برند و در نهایت نیاز به یکپارچه شدن مجموعه‌های مختلف یکتانت که به سرعت در حال افزایش بودند، از جمله چالش‌هایی بود که در نهایت به شکل‌گیری آژانس دیجیتال مارکتینگ هارمونی منجر شد.»

هارمونی و هدفی به نام «دیجیتال مارکتینگ پایدار» در بازار ایران

مطلوبی در ادامه خاطرنشان کرد: «در ابتدا، هدف از شکل‌گیری هارمونی، پاسخگویی به نیازهای غیر پلتفرمی مشتریان یکتانت و یکپارچه شدن خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های زیرمجموعهٔ آن بود. اولین همکاری این آژانس در اردیبهشت 1399 شکل گرفت و نام هارمونی در خردادماه این سال انتخاب شد. دلیل انتخاب این اسم آن بود که هدف هارمونی، یکپارچه کردن نوای موسیقی سازهای مختلفی بود که در بازار دیجیتال مارکتینگ به صدا درآمده بودند و کار این آژانس، ایجاد هماهنگی و هارمونی بین ابزارها و فضاهای مختلف دیجیتال مارکتینگ و مارکتینگ برای رسیدن به یک صدای منسجم بود.»

محمد مهدی دانا، دیگر هم بنیانگذار هارمونی با اشاره به آغاز به کار رسمی این آژانس دیجیتال مارکتینگ در شهریور 1399 اظهار داشت: «با افزایش مشتری‌های هارمونی و توسعه این آژانس، نیروهای متخصص به این تیم اضافه شدند و در ششم شهریور 1399، آژانس دیجیتال مارکتینگ هارمونی به صورت رسمی شروع به کار کرد. هارمونی به دنبال آن است که کسب‌وکارها بتوانند در فضای آنلاین، نتیجه بهتری از کمپین‌های خود داشته باشند. من فکر می کنم فضای آنلاین، بستری فوق‌العاده برای کسب‌وکارها است و اگر کسب‌وکاری نمی‌تواند از این فضا نتیجه مطلوب را دریافت کند به دلیل این است که الفبای این فضا را نمی‌شناسد. رویکرد هارمونی مشاوره و راهنمایی به کسب‌وکارها برای حضور در این فضا است. به‌عبارتی‌دیگر، اولویت نخست هارمونی، ارائه مشاوره به کسب‌وکارها بوده اما گاهی یک ایدهٔ خوب با یک اجرای ضعیف، شکست می‌خورد و به همین دلیل، هارمونی در صورت نیازِ مشتری، بخش اجرای کمپین ها را نیز خود بر عهده خواهد گرفت.»

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ به صورت پایدار و در عین حفظ جامعیت

از بنیان گذاران هارمونی در خصوص مزیت رقابتی این آژانس با دیگر بازیگران فعال در بازار تبلیغات ایران سوال پرسیدیم و محمد مهدی دانا در پاسخ به این سوال گفت: «ساختار اجرایی این آژانس تبلیغات آنلاین تا حدودی متفاوت از دیگر آژانس‌های فعال در بازار است، چرا که هارمونی صرفاً به دنبال طراحی یک کمپین برای مشتری نبوده بلکه به دنبال آن است که زیرساخت آنلاین کسب‌وکارها را به‌گونه‌ای طراحی کند که از سرمایه‌گذاری در فضای آنلاین به کسب سود برسند. هارمونی، تجربه زیرمجموعه‌ها، اجرای کمپین‌ها و نیروهای متخصص یکتانت را به‌عنوان پشتوانه در اختیار دارد و می‌توان این ویژگی را تمایز آن از دیگر رقبا دانست. شفافیت مالی یکی دیگر از مزیت‌های هارمونی بوده و می توان ادعا کرد، گزارش مالی ارائه شده به مشتری‌ها توسط هارمونی در کمتر شرکت رقیبی ارائه می‌شود.»

وی در خصوص ترکیب تیم هارمونی خاطرنشان کرد: «از لحاظ ساختاری می‌توان هارمونی را به دوبخش تقسیم کرد. بخش نخست، مدیریت پروژه و کمپین دیجیتال بوده که با استفاده از ابزارهای موجود در بازار به رصد کمپین‌ها و بهبود نتایج می‌پردازد. بخش دوم نیز خلاقیت و تولید محتوای دیجیتال بوده که شامل خلاقیت در کمپین‌ها و مباحث زیرساختی بازاریابی آنلاین است. طراحی‌ها، المان‌هایی که به کار می‌رود، شعارهای تبلیغاتی، لندینگ، موشن، وب‌سایت، بنر و ... در این بخش قرار می‌گیرد. آژانس هارمونی تیمی 13 نفره شامل متخصصانی در حوزه‌های پرفورمنس مارکتینگ، استراتژی، توسعه کسب‌وکار، وب دولوپر، بازاریابی محتوایی، موشن گرافی و مدیریت پروژه است.»

هارمونی و هدفی به نام «دیجیتال مارکتینگ پایدار» در بازار ایران

مطلوبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چالش های پیش روی هارمونی در بازار تبلیغات آنلاین ایران اشاره و خاطرنشان کرد: «یکی از چالش‌های موجود در اکوسیستم آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کشور، نبود ساختار مشخص در آژانس‌ها بوده و هارمونی در تلاش است تا با ایجاد یک ساختار منظم و به‌روز، فعالیت‌های این آژانس را از انسان محور بودن به سمت ایجاد نوعی ساختار مدیریت پروژه برده تا کارها به درستی تقسیم و با نظم و ترتیب پیش برود. این نوع نگاه نیز سبب شده که تا آذر 1400، هارمونی در مدت یک سال و نیم فعالیت خود، با بیش از 50 برند از جمله بیمه سامان، مالیچی، اسنوا، دوو، والکس، گل دارو، مای لیدی، آفتاب، چاپ آقا و ... همکاری داشته باشد.»

مطلوبی در خصوص افق پیش روی هارمونی اظهار داشت: «افق پیش روی ما به این شکل است که در آیندهٔ نزدیک، بتوانیم برای هر نوع کسب و کاری، راه حل های موفق برخاسته از تخصص را برای موفقیت در بازاریابی آنلاین داشته باشیم و بتوانیم مشاوره تخصصی به کسب و کارهای مختلف بدهیم. همچنین هارمونی در تلاش است تا تکنولوژی و دانش روز دیجیتال مارکتینگ را در فضای کسب‌وکار آنلاین ایران پیاده کند.»

وی در پایان افزود: «ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ پایدار یکی دیگر از اهداف هارمونی محسوب می‌شود. خدماتی که اصولی پیاده‌سازی شده باشند و به شکل سیستماتیک اجرا شوند. گاهی برخی از فعالان بازار، خدمات دیجیتال مارکتینگ را با تبلیغات دیجیتال اشتباه می‌گیرند. برخی آژانس‌ها یک سری خدمات را به شکل تخصصی ارائه می‌دهند و یا بیشتر در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند اما هارمونی مدعی است که در عین حفظ جامعیت، می‌خواهد خدمات خود را به شکل پایدار ارائه دهد.»

 

نظرات بینندگان