arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

سخنگوی قوه قضاییه: راه مبارزه با پرداخت‌های نجومی انتشار فیش حقوقی افراد نیست / فیش‌ها ممکن است حاوی اطلاعاتی از اشخاص باشد که آن فرد دوست نداشته باشد منتشر شود

خداییان سخنگوی قوه قضاییه درباره محرمانه اعلام شدن فیش‌های حقوقی برخی از مسئولین گفت: در تعریف سند محرمانه آمده است که افشای غیرمجاز آن موجب اختلال در امور سازمان بشود یا با مسائل اداری یک سازمان شود و طبیعتا فیش حقوقی کارکنان سازمان از جمله اسناد محرمانه نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه قضاییه درباره محرمانه اعلام شدن فیش‌های حقوقی برخی از مسئولین گفت: در تعریف سند محرمانه آمده است که افشای غیرمجاز آن موجب اختلال در امور سازمان بشود یا با مسائل اداری یک سازمان شود و طبیعتا فیش حقوقی کارکنان سازمان از جمله اسناد محرمانه نیست.

وی افزود: راه مبارزه با پرداخت‌های نجومی انتشار فیش حقوقی افراد نیست؛ چراکه این فیش‌ها ممکن است حاوی اطلاعاتی از اشخاص باشد که آن فرد دوست ندارد در جامعه منتشر شود. راه مبارزه با این تخلفات اجرای قانون است قانون مشخص کرده که دستگاه‌ها باید میزان پرداختی‌ها را اعلام و در سامانه مربوط به نظام اداری ثبت کنند. اگر هر مدیری پرداختی‌ها را ثبت کند، چنانچه مشخص شود پرداختی خارج از قانون بوده با آن برخورد شود.

خداییان با اشاره به انتشار برخی از فیش‌های حقوقی در روزهای اخیر اظهار کرد: باید توجه کنیم مبلغی که در فیش حقوقی قید شده، مربوط به یک ماه است یا آن مبلغ طلب یکسال یا دو سال فرد است. بنابراین ما نباید صرف اینکه مبلغی در فیش فردی ذکر می‌شود بنا را بر این بگذاریم که این مبلغ در یک ماه به آن فرد پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان