arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

طغیانی نماینده مجلس: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکنیم، هم پیاز را خورده‌ایم هم چوب را؛ هم تورم خواهیم داشت هم ارز از دست می‌رود / پیش‌بینی تورم ۸ درصدی در صورت حذف ارز ترجیحی شده است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس با حضور در برنامه جهان آرا گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکنیم، هم پیاز را خورده‌ایم هم چوب را؛ هم تورم خواهیم داشت هم ارز از دست می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس با حضور در برنامه جهان آرا  در خصوص حذف ارز 4200 تومانی گفت: اگر ارز 4200 تومانی را حذف نکنیم، هم پیاز را خورده‌ایم هم چوب را.

 

وی گفت: اگر ارز 4200 تومانی را حذف نکنیم، هم پیاز را خورده‌ایم هم چوب را؛ هم تورم خواهیم داشت هم ارز از دست می‌رود.  پیش‌بینی تورم 8 درصدی در صورت حذف ارز ترجیحی شده است. هیچ کس موافق شوک‌درمانی نیست، همان اتفاقی که به آبان 98 انجامید.


طغیانی در ادامه گفت: نحوه توزیع سرانه نرخ ارز ترجیحی اینگونه است که برای دهک دهم یعنی ثروتمندترین‌ها به ازای هر نفر، 3 میلیون و 170 هزار تومان است و برای هر نفر دهک اول، 2 میلیون تومان؛ آیا نباید در این شیوع توزیع تردید کرد؟

وی افزود: 72 شرکت مبدأ دریافت ارز 4200 تومانی هستند ولی در زنجیره‌ای گسترده، تعداد افزایش می‌یابد و باید دید چه کسی در این بین سود می‌برد. نهادهای نظارتی هیچ وقت نتوانسته‌اند نظارت درستی داشته باشند. امسال 7.8 میلیارد دلار کسری برای ارز دولتی داریم.

نظرات بینندگان