arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

فرمانده بسیج: اگر کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، تحقق تمدن نوین اسلامی امکانپذیر نیست

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ابعاد تکامل مکتب دفاعی انقلاب اسلامی که با نقش‌آفرینی فرزندان ایران اسلامی در میدان نبرد شکل گرفت، امروز در کشورهای اسلامی مانند یمن و فلسطین به‌عنوان الگوی مقاومت شکل گرفته است، اگر کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، تحقق تمدن نوین اسلامی امکانپذیر نیست، این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و ملت ایران نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در نظام اسلامی تمامی ظرفیت‌ها برای نقش‌آفرینی در جهان وجود دارد، توسعه نباید باعث محدودیت در کشور و ایجاد محرومیت بیش‌تر شود، در برهه‌ای این تفکر اقتصاد کشور را دچار چالش کرد، حل مشکلات کشور در ذیل نظام مردم‌سالاری در اولویت قرار بگیرد.

سردار غلامرضا سلیمانی ۱۶ دی‌ماه در دومین یادواره شهدای شهرستان بن با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: این بانوی گرانقدر اولین شهید مدافع ولایت محسوب می‌شود، این بدین معنی است که برای اداره امت، به رسیدن به قله‌های کمال انسانی و به‌منظور اجرای قوانین الهی نیازمند دفاع از ولایت و رهبر اسلامی هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آن‌چه در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل اتفاق افتاد، موجب شد تا پس از پیروزی بر ظالمان عده کثیری از دشمنان دور هم جمع شوند و شعله‌های این نور را خاموش کنند، آن‌ها به زعم خود فکر می‌کردند می‌توانند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، همه توان خود را به میدان آورند تا ملت ایران را کانون هدف‌گیری خود قرار دهند، اما موفق نشدند به هدف خود برسند.

وی با بیان اینکه صدها شهید برای تحقق نظام اسلامی در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شد، عنوان کرد: زمانی‌که کشور با هجوم دشمن بعثی مواجه شد، فرزندان ایران اسلامی از سراسر کشور به میدان نبرد آمدند و در مقابل دشمن صف‌آرایی کردند.

سلیمانی تاکید کرد: اگر رزمندان مجاهدگونه در میدان نبرد حضور پیدا نمی‌کردند تا از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند، یک فرصت تاریخی دیگر از دست مسلمانان می‌رفت، این حضور یک فداکاری بزرگ محسوب می‌شود و این تهدید به یک گنجینه ماندگار تبدیل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دشمنی‌های جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته، گفت: ناکامی‌های دشمن گامی در راستای خاتمه نظام سلطه بر دنیا محسوب می‌شود، نظام جمهوری اسلامی بر اساس نظام مردم‌سالاری شکل گرفته است، دشمن تلاش می‌کند این الگوی تکامل یافته در نظام مردم‌ سالار در جهان بروز و ظهور پیدا نکند.

وی بیان کرد: ابعاد تکامل مکتب دفاعی انقلاب اسلامی که با نقش‌آفرینی فرزندان ایران اسلامی در میدان نبرد شکل گرفت، امروز در کشورهای اسلامی مانند یمن و فلسطین به‌عنوان الگوی مقاومت شکل گرفته است، اگر کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، تحقق تمدن نوین اسلامی امکانپذیر نیست، این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و ملت ایران نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر نظام سلطه پیروز شده است، تصریح کرد: البته دشمن ضرباتی را در این حوزه به کشور وارد کرده، اما این موضوع در میدان نبرد امری طبیعی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در نظام اسلامی تمامی ظرفیت‌ها برای نقش‌آفرینی در جهان وجود دارد، توسعه نباید باعث محدودیت در کشور و ایجاد محرومیت بیش‌تر شود، در برهه‌ای این تفکر اقتصاد کشور را دچار چالش کرد، حل مشکلات کشور در ذیل نظام مردم‌سالاری در اولویت قرار بگیرد.

نظرات بینندگان