arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۲ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سردار حاجی زاده: به روحانی گفتیم فکر نکن همیشه سکوت می‌کنیم / چین نفت ایران را ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار می‌خرد / خرید نان با کارت مخصوص؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سردار حاجی زاده: به روحانی گفتیم فکر نکن همیشه سکوت می‌کنیم
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به بیان جزئیات دیدار چهار سال پیش فرماندهان عالی رتبه سپاه با حسن روحانی رئیس جمهوری سابق پرداخته است. او گفته: در جلسه فرماندهان سپاه با روحانی، همه به او گفتیم فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی و ما هم سکوت کنیم؛ گفتیم این حرف ها قابل تحمل نیست. او اضافه کرده است: رهبری صحبت که می کرد، روحانی هفته ی بعدش موضع می گرفت؛ سپاه را هم تخریب می کرد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان: دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان نتیجه ای نداشت
"جبهه مقاومت ملی افغانستان" به رهبری احمد مسعود در یک اعلامیه رسمی گفته است که دیدار هیأتی از اعضای آن با طالبان به درخواست دولت ایران و طالبان "برای حل مشکل کشور از راه مصالحه و مذاکره" صورت گرفت اما نتیجه ای نداشت و  طالبان "بر ادامه وضع موجود" تاکید داشت.

خرید نان با کارت مخصوص؟
میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست. وی افزود: فعلا حذف ارز نهاده‌ها مطرح است و دارو و نان در فاز دوم تعیین‌تکلیف می‌شود.

امیرعبداللهیان: طرف غربی پیشنهاد داده بود راستی آزمایی در ۴۸ ساعت انجام شود
امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: ما هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم به نحوی که به نظر نمی رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند.او گفت: پیشنهاد طرف‌های مقابل در مذاکرات وین، رفع تحریم‌هایی است که به برجام لطمه وارد می‌کند نه همه تحریم‌های ترامپ . به گفته او، حداقل چند هفته برای راستی آزمایی زمان موردنیاز است اما طرف غربی پیشنهادی تحت عنوان long day داده بود که این کار در ۴۸ ساعت انجام شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکهزار و ۹۶۱ بیمار دیگر کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۹۸ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

چین نفت ایران را ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار می‌خرد
بلومبرگ نوشت که واردات نفت خام ایران و ونزوئلا از سوی چین در سال ۲۰۲۱ دوبرابر شده است که به این دلیل است که پالایشگاه‌ها، خطر مجازات بابت نقض تحریم‌ها را به خاطر به دست آوردن نفت ارزان به جان خریدند.این رسانه نوشت که چینی‌ها نفت ایران را ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار می‌خرند و البته  نفت ایران تحت عنوان نفت عمان و مالزی به چین می‌رود.

 

نظرات بینندگان