arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

اوکراین می‌گوید پیشنهاد کمک نظامی آلمان در حد یک شوخی است / احتمالا در محموله بعدی برای نظامیان بالشت خواب خواهد فرستاد

پیشنهاد آلمان برای ارسال پنج هزار کلاهخود نظامی به اوکراین برای کمک به دفاع از خود در برابر تهاجم ادعایی، احساس خشم و تمسخر در کی یف ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پیشنهاد آلمان برای ارسال پنج هزار کلاهخود نظامی به اوکراین برای کمک به دفاع از خود در برابر تهاجم ادعایی، احساس خشم و تمسخر در کی یف ایجاد کرده است.

به گزارش سی ان بی سی؛ در حالی که آمریکا و انگلیس با طرح ادعای استقرار ۱۰۰ هزار نظامی روس در مرز اوکراین برای حمله به این کشور، تجهیزات و ادوات نظامی به این کشور فرستاده اند، برلین در این مورد آشکارا بی میلی نشان داده است.

برخی از مقام های اوکراین این پیشنهاد آلمان را به تمسخر گرفته اند و ویتالی کلیچکو شهردار کی یف با محکوم کردن آن به عنوان شوخی، به روزنامه بیلد گفته ظاهرا وزارت دفاع آلمان هنوز نفهمیده ما با نیروهای کاملا مجهز روس روبه رو هستیم که هر لحظه ممکن است به ما حمله کنند. وی سپس گفته آلمان احتمالا در محموله بعدی برای نظامیان بالشت خواب خواهد فرستاد.

روزنامه بیلد نیز نوشته است که دولت آلمان درخواست کمکی از اوکراین دریافت کرده که شامل ۱۰۰ هزار کلاه خود نظامی و جلیقه های تاکتیکی می شود. آلمان پیش از این پیشنهاد ارسال یک بیمارستان کاملا مجهز صحرایی را به اوکراین داد، اما ظاهرا مقام های آلمان تمایلی به ارسال تجهیزات و تسلیحات دفاعی به این کشور ندارند. کریستین لمبرشت وزیر دفاع آلمان چند روز پیش به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت که ارسال تسلیحات به اوکراین هم زمان با ادامه تلاش ها برای کاهش تنش میان کی یف و مسکو، مفید نخواهد بود.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیز جمعه گذشته گفته بود که کشورش در سال های اخیر از صادرات تسلیحات مرگبار حمایت نمی کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال؛ برلین حتی جمهوری استونی در دریای بالیتک را از صدور تسلیحات پشتیبانی ساخت آلمان به اوکراین برحذر داشته است.

باتوجه به عضو نبودن کی یف در ناتو، این سازمان نظامی غرب، موظف از دفاع از این کشور نیست. کی یف در اتحادیه اروپا نیز عضویت ندارد، گرچه مایل به عضویت در هر ۲ نهاد است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه ضمن ارزیابی مثبت از پیشنهادهای امنیتی دریافتی از واشنگتن، تاکید کرد که مسکو خواهان جنگ با اوکراین نیست.

 

نظرات بینندگان