arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

کمیسیون اروپا: بسته تحریم‌های احتمالی علیه روسیه آماده شده است / در صورت تهاجم مسکو به اوکراین با واکنش بین‌المللی قدرتمندی مواجه می‌شود

«پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا روز شنبه گفت که کار بر روی بسته تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تنش‌های اوکراین، بسیار خوب در حال پیشروی بوده که این تحریم‌ها شامل توسعه محدودیت‌های کنونی و تعریف تحریم‌های جدید است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا روز شنبه گفت که کار بر روی بسته تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تنش‌های اوکراین، بسیار خوب در حال پیشروی بوده که این تحریم‌ها شامل توسعه محدودیت‌های کنونی و تعریف تحریم‌های جدید است.

وی که با اسپوتنیک مصاحبه می‌کرد، گفت: «کار در حال پیشروی بوده و آماده سازی اقدامات بازدارنده به پیش می‌رود و در صورتی که روسیه تهاجم بیشتری را علیه اوکراین مرتکب شود با واکنش بین‌المللی قدرتمندی که پیامدهای وسیعی خواهد داشت، مواجه می‌شود».

روز چهارشنبه نیز «چالز میشل» رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا خواستار معرفی تحریم‌های شدید علیه روسیه نبوده و ترجیح می‌دهد که شرایط از طریق راه‌های دیپلماتیک حل شود اما آماده اقدام در صورت تشدید اوضاع میان روسیه و اوکراین است.

سخنگوی کمیسیون اروپا در ادامه سخنانش گفت که اتحادیه اروپا آماده اقدام سریع و قاطع در هماهنگی با شرکای بین‌المللی است.

به دنبال تهدیدهای اخیر برخی مقام‌های عالی رتبه کشورهای غربی درباره قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت به دلیل تنش‌ها بر سر اوکراین، یک قانونگذار ارشد روسیه به اروپایی‌ها درباره تبعات این اقدام ضد روسی هشدار داد.

نظرات بینندگان