arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

سفر مشاور امنیت داخلی اسرائیل به آمریکا برای بحث درباره ایران / تل آویو: اینکه واشنگتن پس از بازگشت به برجام ابزار‌های یک توافق طولانی را از دست بدهد، خطرناک است / ما در این مورد با امریکا توافق نداریم

«ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل امروز (دوشنبه) برای بحث در خصوص پرونده ایران وارد آمریکا شد تا با «جک سالیوان» همتای آمریکایی خود در کاخ سفید دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل امروز (دوشنبه) برای بحث در خصوص پرونده ایران وارد آمریکا شد تا با «جک سالیوان» همتای آمریکایی خود در کاخ سفید دیدار کند.

به گزارش آرتی عربی، برنامه سفر هولاتا به آمریکا از پیش چیده شده بود، اما به گفته منابع رسانه‌ای اسرائیلی، او قرار است در امتداد گفت‌و‌گوی تلفنی روز گذشته میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل، با جک سالیوان گفت‌و‌گو کند.

مشاور امنیت داخلی اسرائیل در خصوص این سفر به رسانه‌ها گفته است: «هماهنگی با آمریکایی‌ها مهم‌ترین موضوعی است که نخست‌وزیر از ابتدا به آن اصرار داشت. ما در چارچوب گفت‌و‌گوهای عمیق میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا و به خصوص پرونده ایران با یکدیگر در ارتباطیم.»

«ایال هولاتا» افزود: «با جک سالیوان بارها از طریق تلفنی و ویدئوکنفرانس گفت‌و‌گو کرده‌ام و برخی مواقع نیز به دیدار مستقیم نیاز است.»

او تأکید کرد: «اسرائیل و ایالات متحده آمریکا در موضوع ایران به خصوص درباره توافق هسته‌ای با یکدیگر توافق ندارند. چه توافق هسته‌ای دوباره از سر گیرد یا نه، باید در سال ۲۰۲۲ به شکل مختلف با موضوع هسته‌ای ایران برخورد کنیم.»

این مقام اسرائیلی در آخر گفت: «اینکه ایالات متحده آمریکا پس از بازگشت به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها ابزارهای یک توافق طولانی و قوی با ایران را از دست بدهد، خطرناک است.»

نظرات بینندگان