arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ بهمن ۱۳۷۷: محسن رضایی گفت فرزندش احمد، هنوز در کاستاریکا است و گفته مى‌خواهد به آمریکا برگردد

خاطرات آیت الله هاشمی: دكتر [فریدون] قاسم‌زاده، [مدیرعامل شرکت افرانت]، براى توضيح تاريخ اينترنت و شيوه كار آن آمد. آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام]، براى امور مجمع و مسایل كشور آمد و گفت، فرزندش احمد، هنوز در كاستاريكا است و گفته مى‌خواهد به آمريكا برگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

دكتر [فریدون] قاسم‌زاده، [مدیرعامل شرکت افرانت]، براى توضيح تاريخ اينترنت و شيوه كار آن آمد. آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام]، براى امور مجمع و مسایل كشور آمد و گفت، فرزندش احمد، هنوز در كاستاريكا است و گفته مى‌خواهد به آمريكا برگردد.

جمعى از علماى مجاهد افغانستان آمدند. آقاى [حسین] ابراهيمى، [نماینده رهبری در امور افغانستان] و آقاى [محمد اسحاق] اخلاقى، [از حزب وحدت اسلامی]، دربارة وضع افغانستان و برنامه‌هاى آينده توضيح دادند و از كمك‌هاى ايران قدردانى‌كردند و خواستند كه در شرايط فعلى، اصرار بر مراجعت مهاجران افغان نداشته باشيم و براى تحصيل دانشگاهى جوانان افغان، تسهيلات بيشترى بدهيم. هم اكنون مثل ايرانى‌ها در كنكور شركت مى‌كنند. برايشان صحبت كردم و تأكيدكردم برضرورت تفاهم و همكارى گروه‌ها و پرهيز از جنگ و امتيازطلبى.

عصر [آقای آمان‌گلدی بایراموف]، سفير تركمنستان، براى خداحافظى و قدردانى از حمايت‌هاى من آمد و گفت، در دولت جديد، مثل گذشته، توجه به توسعه همكارى با تركمنستان نمى‌شود. عازم اوكراين است.

آقاى سردار [قاسم] سليمانى، فرمانده نيروى قدس آمد. از برنامه مجاهدان افغان براى پس گرفتن مناطق شمال گزارش داد و از وزارت امورخارجه گله‌كردكه ناهماهنگ است و مذاكره با طالبان مى‌كند كه باعث دلسردى مجاهدان مى‌شود. دربارة برنامه‌اى كه در [جمهوری] آذربايجان دارند، صحبت كرد. مطرح شدن تأسيس پايگاه نظامى آمريكا در آنجا و حضور فعال اسرایيل و خطرهايى كه براى ما دارد، روسيه و ما را به فكر چاره‌جویى انداخته است.

گزارشى داد در مورد امكانات مهم و پيشرفته‌اى كه مقاومت لبنان، براى جواب گفتن به تجاوزات در مقابل اسرایيل دارند. ضمناً از وضع تبليغات موجود كه معمولاً در اظهارات، مسئولان كشور را دچار مشكلات مزمن معرفى مى‌كند، انتقاد داشت. خبر استعفاى [آقای دُرّی نجف‌آبادی]، وزير اطلاعات، پخش شد. در رسانه‌هاى خارجى انعكاس وسيعى دارد و آن را پيروزى براى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور] معرفى مى‌كنند.

نظرات بینندگان