arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

5 مشکل رایج تلویزیون های ال جی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

5 مشکل رایج تلویزیون های ال جی

امروزه برندهای مختلفی از تلویزیون در بازار حضور دارند که مصرف کنندگان با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود، از میان آن ها انتخاب می کنند.

ال جی یکی از برندهای پرطرفدار تلویزیون در بازار است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته و اغلب افراد ترجیح می دهند تا به این نام شناخته شده، اعتماد کنند.

چنانچه قصد خرید یک تلویزیون ال جی را دارید و یا به تازگی یکی از مدل های این برند از تلویزیون را خریداری کرده اید، در اینجا 6 مورد از رایج ترین مشکلاتی که در این تلویزیون ها با آن مواجه هستید و راه حل های برطرف کردن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

5 مشکل رایج تلویزیون های ال جی

1. ناسازگاری رنگ ها در تلویزیون

مشکلات رنگ تلویزیون، معمولاً زمانی شروع می شود که تلویزیون به صورت ناگهانی و به خودی خود خاموش می شود و به دنبال آن صدای ترکیدن می آید. پس از این مشکل، معمولا تغییراتی در قوام رنگ تلویزیون خود مشاهده خواهید کرد.

متأسفانه زمانی که از تلویزیون بیش از اندازه استفاده می کنید و دستگاه به صورت مداوم روشن است این اتفاق رخ می دهد. این مشکل اغلب ریشه در مشکلات منبع تغذیه دارد.

در چنین مواردی مشکل اغلب از خازن داخلی تلویزیون است. در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون را به یک تعمیرگاه مجاز تلویزیون ببرید تا قطعات آسیب دیده را تعویض کند. مرکز پاراتک بهترین و مطمئن ترین مکان برای تعمیر تلویزیون شماست.

2. بدون خروجی صدا

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا تلویزیون های ال جی با آن درگیر می شوند، زمانی است که صدایی از بلندگوهای تلویزیون خارج نمی شود.

اغلب این مشکل، با راه اندازی مجدد تلویزیون برطرف می شود.

چنانچه تلویزیون شما با این مشکل مواجه شده، می توانید یک یا هر دو روش زیر را برای راه اندازی مجدد تلویزیون خود امتحان کنید:

  • اولین مورد این است که تلویزیون را خاموش کنید. آن را از برق بکشید و بعد از 1 تا 2 دقیقه دوباره آن را به پریز وصل کنید.
  • روش دیگر این است که به صورت همزمان کلید کاهش صدا و پاور روی کنترل تلویزیون را فشار داده و نگه دارید تا تلویزیون مجددا راه اندازی شود. پس از اینکه لوگوی ال جی را روی تلویزیون مشاهده کردید، دکمه های کنترل را رها کنید.

اگر پس از خاموش و روشن کردن دستگاه، هنوز صدایی شنیده نمی شود، می توانید یک بلندگوی خارجی به تلویزیون وصل کنید و بررسی کنید که آیا صدا از بلندگوها خارج می شود یا خیر. اگر صدا از بلندگوهای خارجی شنیده شد، پس مشکل از بلندگوهای تلویزیون است. ابتدا اتصالات بلندگوهای تلویزیون را بررسی کنید. چنانچه اتصالات مشکلی نداشتند، احتمالاً مشکل قطعات مربوط به آمپلی فایر داخل تلویزیون است. بنابراین بهتر است با یک مرکز مجاز  همچون نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید تا قطعه معیوب را به درستی تعویض نماید.

3. پورت های HDMI  به درستی نمایش داده نمی شوند

مشکلات پورت HDMI  1 و 2 مخصوصاً در تلویزیون های OLED ال جی، به خصوص سری 9 و X، وجود دارد. خوشبختانه این مشکل معمولا با یک به روز رسانی سیستم عامل که در سال 2020 توسط شرکت الجی منتشر شد، برطرف می شود.

برای به روزرسانی سیستم عامل، به منوی تنظیمات تلویزیون بروید و در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی می توانید گزینه به روز رسانی سیستم عامل را پیدا کنید.

  1. به تنظیمات بروید و سپس منوی عمومی را در سمت چپ انتخاب کنید.
  2. در این قسمت می توانید به About this TV بروید و گزینه Check for updates را پیدا کنید.
  3. به روز رسانی تلویزیون خود را دانلود و نصب کنید.
  4. تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید تا سیستم عامل مجددا اجرا شود.

5 مشکل رایج تلویزیون های ال جی

5.خطوط افقی روی صفحه ظاهر می شوند

مشاهده خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون الجی یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون های این برند است. این مشکل معمولا هنگام خاموش و روشن شدن تلویزیون دیده می شود.

معمولا قدرت سیگنال پایین درگاه های HDMI باعث ایجاد خطوط افقی روی صفحه می شوند. بنابراین در صورت مواجهه با این مشکل، ابتدا کابل اچ دی ام آی تلویزیون خود را به جهت سالم بودن بررسی کنید. همچنین با تعویض کابل HDMI تلویزیون، اغلب این مشکل نیز برطرف می شود.

در صورتی که با بررسی و تعویض کابل مشکل برطرف نشد، می توانید از خدمات نمایندگی های مجاز ال جی و سامسونگ استفاده کنید. مراکز مجاز همچون نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در مشهد می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکل را برای شما برطرف نمایند.

نمایندگی نصب و تعمیر تلویزیون ال جی و سامسونگ در مشهد

اگرچه تلویزیون های ال جی و سامسونگ دو نمونه از پر طرفدارترین تلویزیون های موجود در بازار هستند، اما این تلویزیون ها نیز همچون سایر برندها با مشکلاتی رو به رو می شوند. نمایندگی های مجاز ال جی و سامسونگ بهترین مکان برای تعمیر دستگاه شما هستند. یک مرکز نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی با سابقه طولانی در زمینه تعمیر انواع تلویزیون های این برند و همچنین در اختیار داشتن قطعات اورجینال، می تواند تعمیرات حرفه ای و ضمانت شده ای را در اختیار شما قرار دهد.

پاراتک

پاراتک یک مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون است که با دارا بودن نمایندگی برندهای مختلف و استادکاران آموزش دیده برای هر برند، می تواند خدمات سریع و باکیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. استفاده از خدمات تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل به شما امکان می دهد در هر کجای شهر مشهد که هستید، بتوانید به راحتی خدمت مورد نظر خود را در محل خود دریافت کنید.

برای استفاده از خدمات ما می توانید وارد پورتال مجموعه پاراتک شده و از قسمت ثبت درخواست خدمات، با ما در ارتباط باشید.  همچنین می توانید از طریق شماره تلفن های مجموعه با ما تماس گرفته و خدمات تعمیر تلویزیون خود را از ما بخواهید. تکنسین های ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و پس از شناخت دقیق و سریع مشکل، با صلاحدید شما، نسبت به تعویض یا تعمیر قطعات اقدام خواهند نمود.

نظرات بینندگان