arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

معاون بایدن: روسیه باید جدیت خود را در دیپلماسی نشان دهد / در صورت حملهمسکو به اوکراین آماده پاسخ به آن با استفاده از تحریم‌ها هستیم

کامالا هریس معاون جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پس از دیدار با دبیر کل ناتو و رهبران کشورهای بالتیک در مونیخ ضمن تهدید روسیه در مورد عواقب شدید حمله احتمالی به اوکراین، اعلام کرد مسکو باید جدیت خود در دیپلماسی را نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کامالا هریس معاون جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پس از دیدار با دبیر کل ناتو و رهبران کشورهای بالتیک در مونیخ ضمن تهدید روسیه در مورد عواقب شدید حمله احتمالی به اوکراین، اعلام کرد مسکو باید جدیت خود در دیپلماسی را نشان دهد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، روز جمعه با تاکید بر اتحاد ناتو گفت: حمله به یک کشور عضو ناتو حمله به تمام اعضا است و آمریکا و متحدان خود در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده پاسخ به آن با استفاده از تحریم ها هستند.

وی ادامه داد: ما واضح اعلام کرده ایم که از دیپلماسی استقبال می کنیم. درحال حاضر مسولیت بر عهده روسیه است تا جدیت خود در دیپلماسی را نشان دهد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که پایان تنش ها پیرامون وضعیت اوکراین به روسیه بستگی ندارد و آمریکا و برخی متحدانش و ناتو تنش آفرینی می کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحولات ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته و به رغم اعلام روسیه مبنی بر کاهش نیروهایش ادعا کرد که روسیه "نیروهای پیشرو" را به سربازان خود در مرز اوکراین اضافه کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد هرچه می بینیم، بخشی از یک سناریو برای ایجاد اقدامات تحریک‌آمیز دروغین و سپس پاسخ به این تحریکات و در نهایت تهاجم به اوکراین است.

بلینکن گفت: آنچه روسیه در روزهای اخیر انجام داده، باعث هوشیاری آمریکا شده است.

نماینده آمریکا در سازمان همکاری و امنیت اروپا نیز برغم اعلام مسکو مبنی بر کاهش نیروهایش در مرزهای اوکراین ادعا کرد که اکنون ۱۹۰ هزار نیروی روسی در نزدیکی مرزهای کی‌یف مستقر شده اند.

مایکل کارپنتر سفیر و نماینده آمریکا در سازمان همکاری و امنیت اروپا روز جمعه به وقت محلی گفت که سازمان امنیت و همکاری اروپا شواهدی پیدا کرده است که نشان می دهد ۱۶۹ تا ۱۹۰ هزار سرباز روسی در حال حاضر در مرز های اوکراین حضور دارند. این تخمین ها در ۳۰ ژانویه حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسیه بوده است.

نظرات بینندگان