arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۹ بهمن ۱۳۷۷: در محافل حوزوی این نگرانی هست که آیت الله صانعی کم کم وضعیتی شبیه به آیت‌الله منتظرى پیدا کند

خاطرات آیت الله هاشمی: در خبرهاى داخلى، شروع تبلیغات شورا‌ها و بازداشت ۴۵ نفر در رابطه با کتک زدن آقاى سیدهادى خامنه‌اى، مورد توجه است. در محافل خصوصى، حمله چند طلبه به آقاى [یوسف]صانعى و اتهامات تظلم‌گونه آقاى صانعى در مراسم ترحیم آقاى [احمد]آذرى [قمی]، مورد توجه است. میهمانان دیروز من مى‌گفتند، در محافل حوزه، مواضع آقاى صانعى مردود است و حمایتى از ایشان نمى‌شود و نگرانى هست که کم‌کم وضعیتى شبیه به آیت‌الله منتظرى پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

ساعت ده صبح به دفتر كوشك رفتم. مقدار زيادى بولتن و گزارش براى خواندن آورده بودند. از استخر و سونا هم استفاده كردم. ساعت چهار بعد از ظهر به منزل برگشتم. تا آخر شب به مطالعه گذشت. اكنون ساعت نُه و نیم شب، باران مى‌بارد و پيش‌بينى شده كه در روزهاى آينده هم باران باشد و هوا هم سرد شود؛ امسال زمستان گرمى داشتيم.

در گزارش‌هاى جهانى، مسأله ربودن [عبدالله] اوجالان در كنيا، هنگام رفتن از سفارت يونان به فرودگاه، بازتاب‌هاى وسيعى دارد. كُردها در بسيارى از كشورها، تحرك وسيعى دارند. در انگلستان سه روز است كه سفارت يونان را در تصرف دارند؛ با اعتصاب غذا. تظاهرات كُردها در مقابل كنسولگرى اسرایيل در برلين كه با تيراندازى مأموران اسرایيلى، چهار نفر كشته و جمعى مجروح شدند، باعث فشار زيادى بر اسرایيل شده است؛ گرچه دولت‌هاي اروپايى، نمى‌خواهند نسبت به اسرایيل سخت‌گيرى‌كنند، ولى دولت آلمان را تحت فشار گذاشته‌اند و تهديد كرده‌اند، مهاجرت به اروپا را محدود مى‌كنند.

در يونان، سه وزير به خاطر سوءمديريت در مورد مسأله [عبدالله] اوجالان، استعفا داده‌اند. در تركيه هم عده زيادى در تظاهرات ضددولتى كشته شده‌اند. در ايران هم دانشجويان كُرد در تهران و اروميه، عليه اسرایيل و آمريكا و تركيه تظاهرات‌كرده‌اند؛ چون آمريكا و اسرایيل، همكار تركيه در ربودن اوجالان شناخته شده‌اند.

اوجالان اكنون در جزيره‌اى در درياى مرمره، تحت بازجویى است و احتمال اعدام او قوى است. 15 هزار نيروى نظامى تركيه در تعقيب پ‌ك‌ك در شمال عراق پیاده شده‌اند و آمريكا آن را تأیيد كرده است.

در خبرهاى داخلى، شروع تبليغات شوراها و بازداشت 45 نفر در رابطه با كتك زدن آقاى سيدهادى خامنه‌اى، مورد توجه است. در محافل خصوصى، حمله چند طلبه به آقاى [یوسف] صانعى و اتهامات تظلم‌گونه آقاى صانعى در مراسم ترحيم آقاى [احمد] آذرى [قمی]، مورد توجه است. میهمانان ديروز من مى‌گفتند، در محافل حوزه، مواضع آقاى صانعى‌ مردود است و حمايتى از ايشان نمى‌شود و نگرانى هست كه كم‌كم وضعيتى شبيه به آیت‌الله منتظرى پيدا كند.

سفر آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، به استان بوشهر و مرگ سه نفر در مراسم استقبال در بندر گناوه و جراحت جمعى از مردم هم مورد توجه است.

نظرات بینندگان