arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

کی‌یف: یک نظامی اوکراین در گلوله‌بارانِ جدایی‌طلبانِ مورد حمایت روسیه در «دونباس» کشته شد

اوکراین می‌گوید یک سرباز این کشور در گلوله‌باران جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس در شرق کشته شده است. جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه اعلام بسیج کامل نیروهای نظامی کرده‌ و گفته‌اند نگران حمله احتمالی نیروهای اوکراینی هستند، اگرچه اوکراین گفته است قصدی برای حمله ندارد. اوکراین گفته است نیروهای جدایی طلب درصدد ایجاد بهانه‌ای برای ورود نیروهای روسیه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کی‌یف: یک نظامی اوکراین در درگیری با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در «دونباس» کشته شد

اوکراین می‌گوید یک سرباز این کشور در گلوله‌باران جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس در شرق کشته شده است.

به گزارش «انتخاب»، جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه اعلام بسیج کامل نیروهای نظامی کرده‌ و گفته‌اند نگران حمله احتمالی نیروهای اوکراینی هستند، اگرچه اوکراین گفته است قصدی برای حمله ندارد.

اوکراین گفته است نیروهای جدایی طلب درصدد ایجاد بهانه‌ای برای ورود نیروهای روسیه هستند.

در همین حال روسیه یک مانور نظامی بزرگ در امتداد مرزهای اوکراین برگزار می‌کند و به گفته وزارت دفاع این کشور نیروهای راهبردی هسته‌ای در این مانور نظامی شرکت خواهند کرد.

قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ناظر پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک و کروز باشد.

ناظران بین‌المللی که از مرزهای منطقه دونباس در شرق اوکراین که شورشیان مورد حمایت روسیه در آن مستقر هستند بازدید کرده‌اند، می‌گویند شاهد "افزایش چشمگیر" موارد نقض آتش‌بس هستند.

به گفته منابع خبری روسیه، خط لوله بین‌المللی انتقال گاز در لوهانسک که در کنترل شورشیان مورد حمایت روسیه است، شاهد یک انفجار شدید بوده است.

روز جمعه جدایی‌طلبان شرق اوکراین اعلام کردند که غیرنظامیان این مناطق را از ترس حملات دولت اوکراین از منطقه دونباس خارج می‌کنند. دولت اوکراین بارها گفته است که در حال برنامه‌ریزی برای هیچ حمله‌ای نیست.

نظرات بینندگان